Sv: hundfoder

Mår hunden bra på det fodret, så är det väl givet att hon ska fortsätta med det, oavsett att vissa anser det vara skit. Finns nog lika många som anser det vara bra.
Själv kan jag inte uttala mig, då jag inte har någon direkt erfarenhet av det fodret.

http://www.friskies.se/hundar.html
http://www.friskies.se/hundar/torr_adult_vital_info.html
http://www.friskies.se/hundar/torr_junior_info.html

Tack
Ja ännu mår hon bra. dena lilla tös har ont i sin mage.

hade samma problem med min doggy, provade hundra olika "billiga" foder, hittade ett som heter choise....lite lite dyrare, men han tillgodoser sig det bättre, behöver inte lika mycket....jag menar om jag gav honom ca 6 dl av de andra så behöver jag bara ge honom 4-5 dl nu, han skiter lika ofta, men inte lika mycket, p.g.a. att han tar upp mycket mer av fodret......förstår du vad jag menar, i slut änden blir det mycket billigare även om det är dyrare att köpa in en säck, så varar ju säcken mycket mycket längre och att vovven mår bättre........om nu han/hon är kräsen som min, så finns det smakförhöjande att strö över maten....lite fusk, men en hund svälter aldrig sig, aldrig....de e mot deras natur, men fjäska inte, ge dom inte annan mat, för då vet dom att om dom vägrar torrfodret så kommer det annan mat fram.....ok?

Håller med Glimfeather.

Ibland blir man nästan trött på människor. På Lidl tex. finns det ett hundfoder som kostar 79:- för 10 kg. På skyllten står det "Hög kvalitet och prisvärt"! Då undrar man vad sjutton det kan vara i det där fodret? Ett kilo havregryn kostar väl run 8 - 10 kr. Alltså kan det inte ens vara havregryn i det där hundfodret. Vad är det då?

Förstår ni mitt tankesätt? Ibland måste man skita i vad det kostar och börja titta på vad hunden trivs med.

Fast priset på havregryn är det priset vi betalar för en liten förpackning i butiken. Kilopriset på havre(kross tex) är betydligt lägre på Granngården och om du som foderproducent köper ett antal ton av havregryn av någon tillverkare så kan jag lova att de får ett ännu lägre pris. ;)

jag ger mina två, färsk foder.
Köper Bravo hamburgare, lått att ha i frysen och lagom stora.
Är fullt nöjd med det och hundarna älskar dom.
de får kanon pälsar och bra hull.
Gå gärna in på Bravos hemsida och läs
http://www.bravohundfoder.se/

Nu är det inte min hund som skall äta friskis. Min får lam o ris.
Hennes syster.
Hon har varit så jobbig med mat. Hon åt lonestar som valp sedan lonestar för unghund. Men hon ÅT INTE gillade inte maten. Hon bytte till royalcanin åt inte. Så har hon dålig mage . Dom tror magkatarr. Nu behandlad andra gången på 1,5 mån.
Så har hon ätit HILL under denna tid. Men vet sa att hon kunde byta till vilket foder som helst.
Hon ville ha ett hyfsat billigt foder. Hon studerar .
Så provade hon med friskis. Hon äter detta fodret.
Just nu är hon pigg och äter.
Hon har kronglat med maten sedan hon va valp nu 17 mån snart.
Så vad gör man??
Någon som hittar en sida på friskis foder ??????

Min kille har fått 'James Wellbeloved' sedan vi fick hem honom. Han är superfin i pälsen och har inga problem med andedräkt eller fisig mage. Ett tips alltså.

MEN jag tänkte ändå prova något annat, står mellan 'Standardt' eller 'Orijen'. Detta för att hitta lite nya smaker då vovve verkat tröttna på nuvarande, även om han oftast äter.

Nu är det inte min hund som skall äta friskis. Min får lam o ris.
Hennes syster.
Hon har varit så jobbig med mat. Hon åt lonestar som valp sedan lonestar för unghund. Men hon ÅT INTE gillade inte maten. Hon bytte till royalcanin åt inte. Så har hon dålig mage . Dom tror magkatarr. Nu behandlad andra gången på 1,5 mån.
Så har hon ätit HILL under denna tid. Men vet sa att hon kunde byta till vilket foder som helst.
Hon ville ha ett hyfsat billigt foder. Hon studerar .
Så provade hon med friskis. Hon äter detta fodret.
Just nu är hon pigg och äter.
Hon har kronglat med maten sedan hon va valp nu 17 mån snart.
Så vad gör man??
Någon som hittar en sida på friskis foder ??????

Min kompis har en rottis med magkatarr han äter nutro lam o ris, fungerar super. Visst det är lite dyrare men det kanske kan va värt att prova.

Knapplån.

Alla fodertillverkare använder råvaror från billigaste leverantören. Det innebär att den som har bästa inköparen eller sämsta leverantören kan ha ett billigare foder. Är det överskott på får i Australien så har alla foder lamm, och är det överskott på slakthöns så rekommenderas foder med kyckling. Måste man avliva en massa halvdåliga djur då skenar Barf i höjden

I stället för att kolla på fabrikat så ska ni som Gnist säger titta efter vilket foder just din hund går bra på. Hundar är inte kräsna av naturen, i frihet väljer den vad den får tag i och passar just honom. Det foder som passar din hund perfekt går kanske inte alls på min hund. Det är i stort sett samma skit i allt foder vi ger, men prislappen och tron kan höja vissa foder till skyarna.
Alla hundar reagerar inte lika på fodret, en del börjar äta sin egen skit och det har skrivits flera kilometer om detta problem. Byt foder, din hund kanske inte kan tillgodogöra sig vad den behöver av just det fodret. Hundar tappar päls och vettarna jublar. Byt foder och i väldigt många fall är problemet löst

Liknande trådar

Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 906
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
569
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 639
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka