hundfoder.

attempt

Trådstartare
Vad ger ni era hundar för foder?
Vilket foder rekkommenderar ni?
För/nackdelar med olika foder?

:smirk:
 
Sv: hundfoder.

Mina hundar får Nutra Nuggets Lamm o Ris. p.g.a känsliga magar.

Nutra Nuggets eller Royal Canin, är bra foder båda två.

Skulle aldrig köpa ett billighetsfoder då det innehåller mycket spannmål.
 
Sv: hundfoder.

Min valp äter Royal Canin mini junior.
RC känns som ett bra foder och hon
fungerar bra på det ännu så länge så
det kommer jag nog fortsätta med.
 
Sv: hundfoder.

Min hund som är en allergiker får Specifik Aktiv då det är det enda fodret där sockerbetor inte ingår....
 
Sv: hundfoder.

Mina äter Eukanuba Sensibel Lamb and Rice. Har bara haft fodret i 2 månader men än så länge funkar det jättebra! Hade Royal Canin innan,också ett väldigt bra foder!
 
Sv: hundfoder.

Min hund äter Hills i/d - foder för hon har en känslig mage. Fungerar jättebra på det
 
Sv: hundfoder.

Jag ger min hund Hill's för normalt aktiva hundar.

Han har svårt att hålla vikten så han äter dubbelt så mycket som han ska men nu har han jättefint hull och fin päls.




Jag skulle inte ge min hund blötfoder man kan köpa i mataffären. Gav honom det ett tag. Dålig i magen, skabbig päls och dyrt.
 
Sv: hundfoder.

Min äter RC Mini Junior på morgonen och Bravo färskfoder på kvällarna. Jag funderar på att gå över till bara Bravo för jag gillar färskfodret bättre, dock är det lite svårt när man har en så liten frys som vi har.
 
Sv: hundfoder.

Mina båda äter Doggy Robur, Collien 33/20 och Heelern 19/07.

Ett foder som jag är mycket nöjd med, hundarna är bra i magen, glada, pigga med blank fin päls.:banana:

/Anna
 
Sv: hundfoder.

Jag har två hundar. Den ena är allergisk mot allt utom Carrier Lamm & Ris, så båda hundarna får det. De är fina i hull o hår :)
 
Sv: hundfoder.

Min Bordelabbe går på ANF performance är superfin i päls och mage. Har även gått okej på Precept sensicare och ANF lamm och ris.
 
Sv: hundfoder.

Min tik får Carrier original o det funkar jättebra! Fin päls, bra mage och hull. :)
 
Sv: hundfoder.

Jag har nyligen bytt från Hills puppy large breed till Axess torrfoder. Det nya funkar inte alls. Kass i magen och han gillar inte det. Så nu får han kokt ris och kycling till maten. Det funkar bättre.... men jag tänker nog prova Nutra nuggets lamm och ris för jag tror han är lite känslig.
Han har haft Hills i/d också en tid efter tarmhinneinflammation men jag tycker det är lite för dyrt för att han ska gå på det alltid.
 
Sv: hundfoder.

Min schäfer hane äter Magnussons meat & biscuit. Han fick lite "kli" innan så vi provade det här och nu är han jättefin i huden :)
 
Sv: hundfoder.

Mina hundar äter royal canin o det är jag supernöjd med.
Cockern äter just nu starter då hon är dräktig:)
O schäfern äter maxi sensible.
 
Sv: hundfoder.

mina får 1st Choice (lamm & ris). jag är helnöjd. det som funkat ett tag men inte i längden är Lone star (jag tror de ändrade receptet för helt plötsligt blev de dåliga i magen) och Robur. Standardt var bra, men knöligt att få tag på. de har även ätit Nordic färskfoder, och det var nog det bästa, men nu har jag för liten frys. foder som inte alls funkat är Doggy (inte heller svart påse), Doggy proffessional, Best in Show och övriga "icafoder".
 
Sv: hundfoder.

Mina får Pro Pac Large Breed Adult men jag har tidigare kört med både Hill's & RC men det fungerade inte för mina hundar =)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 119
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Jag vet att många är nöjda med Brit Cares foder, men hur är deras veterinärfoder? Håller det samma standard som t.ex. Hills och RC så...
Svar
4
· Visningar
502

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp