C

cissiny

En kompis hund har haft problem med kräkningar och varit hos veterinär. Fick där nåt specialfoder som han skulle äta tillfälligt, för magen. Jag är ju ingen hundmänniska, men undrar litegrann vad "ni som kan" säger om de olika fodertyperna? Något som man ska undvika?

Mvh Cissi

Jag undviker foder med fiskmjöl och för stor del spannmål. Frolic är ett exempel på foder som inte mina hundar tål. Övriga foder som man kan köpa på ICA är inte heller någon höjdare, men för en del hundar fungerar de utmärkt. Själv väljer jag lite dyrare foder som exempelvis Hills och Royal Canin.

Det jag tycker är allra bäst är dock hemlagat eller fryst färskfoder.

hill's har ett stort sortiment specialfoder, men har också foder för friska hundar. kvalitetsfoder säljs tyvärr inte i mataffärerna, utan bara i djuraffärer. burkmat är ingen höjdare, bara väldigt dyrt. frolic är väl inget foder, det är ju godis!

Håller med om färskfodret, och det är absolut favoriten hos mina hundar! Har använt Royal Canine innan, men bytte till Carrier för nåt år sen, eftersom jag vill ha ett foder med låg proteinhalt.

Foder som ligger på mina fem-i-topplista är:

MeraDog - ett suveränt foder som passar mina hundar väldigt bra.

Hill´s, Magnusson (kravmärkt), Royal Canine och Klass färskfoder.

min hund tål ingen mat alls... hill´s vägrar han att äta, så det har blivit ris och kötfärs och potatis och morötter... nu när vi senast var hos vet. visade han ett nytt foder för hundar med dålig mage, och ta i trä, det verkar funka...

MÅSTE bara göra lite reklam för färskfoder, som jag gick över till i höstas, undviker att skriva ut vilket märke :crazy: Min hund är så superfin nu, både i hull och päls, luktar ingenting och fäller knappt ett strå (långhårig schäfer), så att folk kommenterar det! Och så är det ju så GOTT också (tydligen) Min hund har varit jättepetig, men slukar nu maten varje mål.

En annan fråga ang Frolic, använder detta som godis vid träning eft s vovven älskar det, men tycker han blir dålig i magen. Känner ngn igen detta?

Många hundar blir dåliga i magen av att äta Frolic, dock inte min egen. :)

jag köper bara dyrare foder för känsliga magar då jag har en pudel med känslig mage hemma. Ingen av mina hundar klarar av tex frolic.... dåliga i magen direkt.

billigt foder äter dom för lite av, bättre då med dom dyrare mer näringsrika fodrena :banana:

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: The Beast
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
679
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 307
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA