Hundens nos är uppsvullen!

pixietail

Trådstartare
nachanos1fv6.jpg


nachanos2pr0.jpg


nachanos3se6.jpg


Ringde veterinären nyss, antagligen en allergisk reaktion (kanske på att lillkattskrutten klöst henne). Allmäntillståndet är bra, hon studsade när vi kom hem (och upptäckte det), är lite mer dämpad än vanligt, ingen feber (38,3), andas normalt, men det ser förjäkligt ut.

Någon som varit med om något liknande?

Vi skulle avvakta till imorgon och om det fortfarande var svullet då ringa igen.
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

Aj, det där ser inge bra ut alls =(

Lite OT, men vad är det för hundras?
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

Husky/podenco, en spansk f.d gatuhund (och nej, det är ingen utlandsrelaterad sjukdom som orsakat det där)
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

O Huga det såg inte kul ut :(
Hoppas att det går bra för henne :) Håller tummen o vovvarna håller tassen :D
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

Jag kan nästan lova att det är en allergisk reaktion på nåt, min
kompis bordercollie såg ut sådär då hon ätit tonfisk :crazy:
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

folk brukar tro att hon är en huskyvalp, men man ser vinthunden i kroppsformen och sättet hon rör sig på.


Ja, mest sannolikt är det ju en allergisk reaktion, har lagt ut bilder på flera forum och allt tyder på det. Men otroligt läskigt, behöver jag säga att jag varit i totalt upplösningstillstånd..?
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

oj vad läskigt de såg ut..


lite otråd, men vilken grymt söt hund, och vilken tuff färg på nosen (inte att den var uppsvullen) utan själva nosen : )
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

Citerar:

Ringde veterinären nyss, antagligen en allergisk reaktion
[klipp] Vi skulle avvakta till imorgon och om det fortfarande var svullet då ringa igen.


Så ja. Jo. Det är väl en självklarhet... Oförändrat är läget nu iaf. Varken bättre eller sämre.


skogsbo: Tack =) Ja, hon är skithärligt tecknad över huvud taget =)
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

sorry, såg inte att du skrivit det.
hoppas det går ner snart.

Söt hund förövrigt!
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

Jag tänkte direkt på allergi när jag såg bilden, och speciellt Atopisk allergi. Nu är jag ingen expert, så ta det med en nypa salt.

Stackars hund!
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

kl
Antar att det kom plötsligt? Annars kan tumörer se ut sådär (men det kommer ju sucessivt).
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

Jo, från noll till hundra på en sekund, på något sätt. Åkte till stallet 15 och då var det inget alls (jag brukar frekvent klappa henne över nosryggen så jag vet det med bestämdhet) kom hem 19, och då såg hon ut sådär. Får se hur det ser ut imorgon bitti och ringa veterinären igen då. Har hittat lite fler liknande "fall" nu och samtliga är allergiska reaktioner, så antagligen är det det som det är..
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

Min whippet blev rödprickig runt hela nospartiet + röd och lite svullen kring ögonen efter att ha ätit chili. :eek: Åt upp en liten plastburk med sambal oelek den dåren, det gick över på 1-2 dygn och han verkade inte alls besvärad av det, kliade inget eller så.
 
Sv: Hundens nos är uppsvullen!

Nasal pyodermi, fick kortison + antibiotika, återbesök på torsdag, och om det inte är bättre då så ska dom ta prover och grejer, evt skrap och skicka in till lab, men kortisonen skulle ta väck kliet och svullnaden borde gå ner inom kort.

Nyssj lurat i Nacha en kortisontablett och 3/4 chockrosa antibiotikatablett inbakat i leverpastej :angel:
 

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
Svar
7
· Visningar
1 188
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 476
Senast: Ela
·
Hundhälsa Igår kväll så upptäckte jag att min tik var lite kladdig vid rumpan och efter rengöring så såg jag att den ena analkörteln var svälld...
Svar
6
· Visningar
9 845
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp