Hunden varar i tassarna!

L

Lindh

Såg att min hund var halt igår när vi kom hem efter promenaden.
Tittade efter och han va helt gulklappig mellan trampdynorna. Tvättade rent med sprit och kollade efter sår, men inga sår bara röd irreterad, lika dant med en tass till idag.

Det gör ont iaf för han gnäller när man klämmer på det.
Satte på han dumstruten så han inte slickar..

Någon som vet va detta är och vad ja ska göra?
 
Sv: Hunden varar i tassarna!

Oj bara för att du skriver så lite blir jag ju jätte nyfiken på vad det är för fel! :p
 
Sv: Hunden varar i tassarna!

Är det varigt behöver nog hunden en antibiotikakur för att det ska läka så snart som möjligt. Ring vet och beställ en tid imorrn..
 
Sv: Hunden varar i tassarna!

Kan det komma från vägsalt tro? Jag spolar alltid av mina hundars tassar efter promenad på saltad väg.
 
Sv: Hunden varar i tassarna!

som AKB skrev så kan det kanske bero på vägsalt. eller om hunden går med fukt mellan trampdynorna en längre tid kan det väl bildas svamp (nu är bara detta en gissning), hästar kan ju få mugg (en sorts svamp) om dom är blöta och fuktiga i karlederna en längre tid så varför skulle inte hundar kunna få det om man inte torkar dom ordentligt mellan trampdynorna?!
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 170
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp