Hunden uppför sig konstigt

F

Fnurra

Min tik , snart 9 månader ha börjat uppföra sig väldigt skumt.
Hon har ingen matlust (hon har alltid kastat sig över maten , nu lämnar hon hälften) , vill inte gå ner för trappan , lyssnar dåligt och rymmer.
Kan det vara hormoner , att hon snart börjar löpa?

Sv: Hunden uppför sig konstigt

Jo , jag misstänkte det för det är inga andra fel på henne.
Snart får man vara beredd på löp alltså. Precis inför tävlingslydnadskursen :crazy:

Min hund är lite mer än 7 mån och hon uppför sig precis likadant och jag har varit jätteorolig i flera dagar nu (började för ca 1 v sen).
Hon äter jättedåligt och jag har funderat på om det kan vara nåt fel på maten. Men kanske har min samma "problem" som din fastän hon är lite yngre.
Hon har också slutat lyssna och hon blir inte lika entusiastisk när det gäller godis längre heller.
Förhoppningsvis är det bara nåt sånt...min lilla skrutta håller kanske på att bli vuxen.

Det var löp! Nu traskar hon omkring med nyinköpt tikskydd här hemma :love: Lilltjejen har blivit vuxen :eek:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
668
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 010
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix