hunden snodde middagen

Bellatrix

Trådstartare
Jag och min hund semstrar hos mina föräldrar.
De hade gjort kotletter garnerade med päron och ädelost.
När jag kom ner i köket nyss så hade Zalo snott de två kotletterna som var kvar. Garneringen stod kompisen Elliott och åt upp! :o

Det gäller väl att passa på att äta kött när man kan, själv är jag vegetarian och har inte sånt hemma.
 
Sv: hunden snodde middagen

Stackars hund om den varit min.....
 
Sv: hunden snodde middagen

Här skrattar vi i alla fall bara åt saken! :D
Vi borde lärt oss vid det här laget.
Tar man dom inte på bar gärning så är det inte mycket att göra.
 
Sv: hunden snodde middagen

Hmm...min tjej gjorde nåt liknande idag... Hon som i princip aldrig har tagit något som legat uppepå köksbänken (tror att det har hänt typ två gånger, o då har det varit kattmat...), nallade en hel bytta med ris och sås som jag ställt att svalna.:smirk: Det var utsplattat ris och sås på bänken, på brödlådan, på väggen, på skåpsluckan under etc etc... *suck*:crazy: ...o inte kunde jag göra något heller, eftersom jag dammsög och inte märkte något förrän hon kom ut och slickade sig om munnen och såg alldeles utomordentligt nöjd ut!:smirk: :D
 
Sv: hunden snodde middagen

Jag uppfattade det som att hundarna presis snott köttet och hon kom på dem medans de åt. Hittar jag ett tomt fat och hunden i ett annar rum finns inte så mycket att göra....
 
Sv: hunden snodde middagen

Kicki_J skrev:
Jag uppfattade det som att hundarna presis snott köttet och hon kom på dem medans de åt. Hittar jag ett tomt fat och hunden i ett annar rum finns inte så mycket att göra....


De hade ätit upp det mesta av köttet redan.
Hade jag kommit ner för att precis se dom ta köttet så hade jag rutit i... det brukar räcka gott och väl.
Men tycker inte att det är så mycket att bli upprörd över, det är ju bara mat.
 
Sv: hunden snodde middagen

MrsScabtree skrev:
Bra att du tog det så, normalt är jag inte spydig men jag skyller på trötthet.....
Om jag kom på min hund med köttbiten i munnen skulle jag bli ganska arg, det är min mat och den rör min hund inte, punk! Mina hundar räcker det med att jag "morrar" åt, vid ett sådant tillfälle skulle jag nog även ta i nackskinnet och titta den i ögonen när jag "morrar". Har ju en ganska vek ras så några "hugg och slag" behövs inte alls! Råkar jag låta lite sur när jag säger "gå och lägg dig" så rasar hela värrlden....
Lite "off tråd" så kanske det blir en ny ras i huset snart!
 
Sv: hunden snodde middagen

Jag funderar mest på att den åt kotletter. Åt den benen också? Det är ju inte så bra.
 
Sv: hunden snodde middagen

En av våra hundar satte en gång i sig en lätt tinad fransyska på ca 1,2kilo. Han blev kall i magen och mådde inte så bra efteråt. Jag tror inte han ville göra om det. Synden straffar sig själv och han behövde ingen utskällning.

Vi tog in alla hundar i köket - pekade på bänken och frågade vart maten tog vägen. Han avvek med sänkt huvud direkt medan de andra inte visade någon min. Vi kollade genom att känna på hans mage och det var ingen tvekan alls. :D
 
Sv: hunden snodde middagen

Min hund satte i sig en halvtinad skinkstek på 1,05 kg på tio minuter :eek: . Jag trodde han skulle bli dålig så jag skulle bli tvungen ut med han flera ggr på natten sen.Men inte då,han måste ha plåtmage :D .
 
Sv: hunden snodde middagen

Snuffsan skrev:
Jag funderar mest på att den åt kotletter. Åt den benen också? Det är ju inte så bra.

Japp, benen åkte också ner... men är inte så orolig för det.
Med hans bakgrund så är han duktig på att äta ben och på att smälta dom...
 
Sv: hunden snodde middagen

*ler*... Min hund passade på att äta upp julskinkan när vi var o hälsade på mina föräldrar en julafton några år sen... Frestelsen blev väl för stor när han var ensam i köket med en stor, saftig julskinka...
Och han fick inte ens diarré efteråt :smirk:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp