Hunden skakar

Glimma

Trådstartare
Jag har en staffe som i fredags skadade sig och fick åka in på djursjukhuset. Jag vet inte HUR hon skadade sig, det är verkligen ett mysterium för mig, men hur som helst, hon har fått två infekterade sår på bakbenen som håller på och behandlas nu.
Men hon får som "ryck" typ var femte sekund när hon ligger ner då hon darrar/skakar till, har det med antibiotikan att göra? Eller infektionen? Eller kan det vara något annat?
Jag har bra kontakt med djursjukhuset, men då jag är en sådan där som är suuupernojjig när det gäller djuren, så tänkte jag att jag möjligtvis kunde få svar här, annars ringer jag djursjukhuset imorgon så jag lugnar ner mig. :D

Sv: Hunden skakar

Svårt att säga när man inte vet hur såren ser ut eller var de sitter. Det kanske stramar, svider eller gör ont. Har du kollat hennes temp? Den kan vara på väg upp med tanke på att du säger att såren är infekterade.

Min hund som har varit sjuk och haft ont i sommar gör så när hon har ont. En temp skulle jag också kolla.

Så gör alla mina (Amstaffar) när dom har ont, eller mår dåligt på något vis. Då får dom vad som ser ut som lite feberfrossa, med lämna mellanrum. Ingen av dom har haft feber dock, utan "bara" ont någonstans i kroppen.

Fullt normalt, och det har vissa tillfällen även varit så trots smärtstillande.

Tack för svar allihopa. :) Tempen är kollad och normal. Hon får smärtstillande och såren är... hur ska man beskriva, ungefär i mitten på låret... Det är som jack.

Ah, precis! Tack så mycket för svar, jag misstänkte att det kunde vara så också. :) Har telefontid i eftermiddag med veterinären så då kan jag ju ta upp det. Fy, vad hönsmamma man blir ibland. :D

Mina labbar har gjort likadant när de varit skadade eller för den del bara fått lugnande på ett veterinärbesök.
Den yngsta skakade så i 2dygn efter att vi fick amputera svansen.

/LL

Narkos påverkar verkligen vissa hundar enormt mycket!

Min gammelman mår fruktansvärt dåligt om han varit sövd, eller sederad. Mår illa, skakar och är pipig i flera dagar efteråt..

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 227
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Lilleman (whippetgrabb på 14v) ligger nu på intensiven på Blå stjärnan :( Han kan knappt gå eller stå och är supervinglig. När vi körde...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 918
Senast: phie
·
Hästvård I morse kom dottern in och meddelade att tvåårshingsten hade ett stort sår på utsidan strax under vänster framknä, bakom tjockaste delen...
Svar
12
· Visningar
1 654
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
3 113
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden