Hunden kan inte gå efter kastrering, normalt?

Willemalteser

Trådstartare
Hej, idag kastrerades våran malteser valp. Han är 6 månader på söndag, (idag är det torsdag). Han kom hem vid 13:30 och nu är klockan 16. Han har inte kunnat gå, han står stilla med ryggen lite upp och ser orolig ut. Han sover mest, tittar upp lite då och då. Han har bara ätit väääldigt lite, ingen frukost eller lunch, bara några tuggor nu hanska nyligen.

Är detta normalt efter att dom nyligen är kastrerade?

Hej, idag kastrerades våran malteser valp. Han är 6 månader på söndag, (idag är det torsdag). Han kom hem vid 13:30 och nu är klockan 16. Han har inte kunnat gå, han står stilla med ryggen lite upp och ser orolig ut. Han sover mest, tittar upp lite då och då. Han har bara ätit väääldigt lite, ingen frukost eller lunch, bara några tuggor nu hanska nyligen.

Är detta normalt efter att dom nyligen är kastrerade?
Men hunden har ju varit sövd! Den kommer säkert sova hela dygnet och ska äta först då den är fullt vaken

Alltså ursäkta om mitt tidigare svar lät bitskt.

Efter en sövning ska hunden ligga mjukt och varmt utan risk för att ramla (inga ställen att hoppa eller klättra till) och inte störas. Vissa hundar mår dåligt av medicinerna och kan gnälla och ha sig ganska länge utan att de har ont.

Reagerade på det jag med,vilken sjuk vet gör det?
Troligen den typen av veterinär som inte verkar ge ägaren någon info om vad h*n kan förvänta sig och vad som är normalt det kommande dygnet efter en narkos...

När min förra hund sövdes för endoskopi fick jag ett helt A4 med "hemgångsråd efter narkos" där det stod massor med råd och tips om vad som är normal, vad man ska vara uppmärksam på, när man ska ringa veterinären osv, och då var han inte ens opererad...

Liknande trådar

Svar
148
· Visningar
8 718
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 811
Senast: Amaranthe
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 267
Senast: Puffindog
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 999
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka