Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kattmat är inte farligt för hund, men ofta väl fett. Hundmat däremot bör inte ingå i större mängd för katt då det oftast är alldeles för lite taurin och taurin är livsviktigt för katterDet är ju mest kyckling och kött.
Frågan är om några av de kattspecifika tillsatserna kan vara fel?
Katterna äter f.ö. av hundmaten så det jämnar väl ut sig.
De lever dock främst på möss.
Bra, vår hund har litet svårt med aptiten så allt som går ner är bra.Kattmat är inte farligt för hund, men ofta väl fett.
Det löser sig med möss och sork.Hundmat däremot bör inte ingå i större mängd för katt då det oftast är alldeles för lite taurin och taurin är livsviktigt för katter
Nja, mest kyckling är det inte, Friskies är mest spannmål. Här är innehållet i adult kyckling:Det är ju mest kyckling och kött.
Frågan är om några av de kattspecifika tillsatserna kan vara fel?
Katterna äter f.ö. av hundmaten så det jämnar väl ut sig.
De lever dock främst på möss.
Just Friskies innehåller dubbla mängden Taurin per kilo mot vad en katt behöver.katter ska absolut inte äta hundmat av vilket slag det än må vara. Katter behöver taurin vilket hundmat inte innehåller. Katter kan bli blinda av brist på taurin.
Jag kan ha jättefel men jag har hört att det ofta är för mycket salt i kattmat för att det ska vara bra för hundar men har inte koll på om det verkligen stämmer.
Sedan håller jag med @mandalaki, Friskies är INTE ett vettigt kattfoder
Ja iallafall i friskies. Det är så mycket salt i det att katterna far illa av det. Har man en vettig kattmat är det däremot inte farligt att hunden äter kattmat.
Inte enligt den undersökning som jag hittade.Ja iallafall i friskies. Det är så mycket salt i det att katterna far illa av det.
Tack, jag har verkligen inte koll. Mina katter har inte ens sett en påse Friskies.
Det var i råd och rön.Det var en test i råd&rön tror jag det var, det är några år sedan så jag minns inte helt säkert vilken sajt det var, där de testade kattmat och det framkom att bland annat friskies innehåller alldeles för mycket salt.
Vad skulle du köpa då?Nej friskies är inget jag skulle köpa heller egentligen
Jag skulle försöka hitta bättre kvalitetsmat. Har dålig erfarenhet av dessa billiga matbutiks-kattfoder vad gäller urinstenar hos kastrerade katter. Kolla i en djurbutik istället vad som erbjuds. Eukanuba som du nämnde finns även som kattfoder och är ett av de bättre på marknaden. Dock då givetvis mycket dyrare än Friskies.Vad skulle du köpa då?
Det är torrmat som gäller då några av katterna vägrar att bo inne och blötmat fryser ute.
Maten skall kunna stå framme så att en hungrig katt kan gå och äta när den vill.
Inte enligt den undersökning som jag hittade.
Där så var det Whiskas som i princip saltade katterna inifrån.