"Hunddagmamma" - hur mycket ska man ta betalt?

nangiialaa

Trådstartare
Eftersom jag nyligen blivit arbetslös och söker jobb som om jag blir piskad men utan resultat har tankarna kring det här att passa hundar kommit upp i mina tankar. Har ganska mycket hunderfarenhet och en sann djurvän så det hade nog passat mig ganska bra som ett extraknäck :)

Jag tänker såhär:
Folk som jobbar mycket kan lämna sin hund hos mig på morgonen och så passar jag den under deras arbetsdag, går ut med den och hela köret.
Hade även tänkt att jag kan gå ut med hundar mitt på dagen och så eftersom många inte har möjlighet, eller vill, åka hem på lunchen.
Även att folk kan lämna sin hund hos mig om dem åker bort ett kortare tag, t.ex. över en helg.
Dem får självklart stå för foder och liknande.

Min fråga är helt enkelt hur mycket är vettigt att ta betalt för det här? Jag vet inte hur mycket man betalar för att lämna hunden på ett hunddagis eller vad andra "dagmammor" tar betalt.

Tacksam för svar :)

Sv: "Hunddagmamma" - hur mycket ska man ta betalt?

Angående vad du kan ta betalt vet jag inte. Däremot har jag en bra länk med saker som du måste tänka på för din framtida verksamhet:
http://www.sjv.se/amnesomraden/djur...rochkatter.4.6beab0f111fb74e78a780001203.html

Info om gränser för yrkesmässig verksamhet (det kan ju avgöra gränserna för vad du tar betalt, dvs. om du vill hålla dig under denna gräns):
http://www.skatteverket.se/funktion...erksamhet.5.47eb30f51122b1aaad2800034422.html

Sv: "Hunddagmamma" - hur mycket ska man ta betalt?

Här omkring brukar ersättningen för en dagmatte ligga runt 100.-/dag och lite mer om det handlar om hela dygn.

Du har redan fått flera bra länkar som du bör läsa igenom och fundera kring.
Utöver dessa bör du även kontakta ditt försäkringsbolag och få kostnadsförslag på både en ansvarsförsäkring - om olyckan skulle vara framme för någon av dina daghundar - samt ev även en "stillestånds försäkring" så att dina kunder inte blir drabbade om du plötsligt halkar och bryter foten och inte kan passa deras hundar med väldigt kort varsel.

/Swat

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 294
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 340
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 360
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka