Björk

Trådstartare
Nu är det inte så lång tid kvar, i början av juli ska vi få hämta vår lilla valp!
Vi har ca 2,5 timmars resväg till uppfödaren och jag vill ha klart med bur i bilen innan hämtning. Har tittat på en Mim, men funderar på storleken.
De har en bur som är i storlek extra small och skriver att den passar hundar i storlek upp till 52 cm mankhöjd. Sen har de en mindre; Minimax Large eller extra large som de skriver passar upp till mankhöjd 38 cm.

Rasen är en löwchen, mankhöjd ca 26-32 cm som vuxen.

Ur hundhänsyn: är det bäst med mer utrymme, eller är det bättre med mindre?

Jordbruksverket har några regler gällande burstorlek som de förmodligen helst ser att man följer, här kan du läsa mer om dem.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 789
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag är helt ny här och jag hoppas jag ställer frågan i rätt forum. Jag ska köpa hundbur för flygresa och är så osäker på...
Svar
4
· Visningar
668
Övr. Hund Jag har kikat lite efter bur till min nya bil. Största hunden ligger på 38 kg och 63 cm i manken, den mindre är fortfarande valp men...
Svar
4
· Visningar
814
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka