hundbur grind dörrar i bilen

R

ringen

är det någon som vet om det är lag nu på att ha bur eller galler dörrar i bilen när man transporterar hunden ??:confused:
en kompis skrämde mig och sa att det nu är en ny lag och det är flera tusen i böter ,vi har en schäfer och en volvo 945.

Sv: hundbur grind dörrar i bilen

Nej det finns ingen sån lag.

Däremot har jag förmig att gods i bilen (som hunden räknas till) alltid måste sitta fast så det inte kan flyga framåt vid inbromsningar mm.
Men bur är inget tvång, men en säkerhetssele till hunden vore ju bra, då sitter den ju fast.

Sv: hundbur grind dörrar i bilen

Kan h*n ha blandat ihop det med den lag som säger hur stort utrymme en hund ska ha vid transport?

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
704
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
595
Senast: Bison
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Bonita4
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 486
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation