Hundbiten pudel, vad gäller?

Sv: Hundbiten pudel, vad gäller?

Ja Gnist har ju redan skrivit vad som gäller. Jag skulle personligen inte ha mage att kräva betalt för nåt min hund råkat ut för på rymmen på någon annans tomt:crazy: Oavsett vad lagen säger så tycker jag att det är du som klantat dig i det här läget.

Jag säger det samma, jag skulle nog aldrig kunna ta pengar av någon när det är min hund som stuckit över på deras tomt. Det är ju deras privata tomt och deras hundar var kvar på sin tomt.

Jag säger det samma, jag skulle nog aldrig kunna ta pengar av någon när det är min hund som stuckit över på deras tomt. Det är ju deras privata tomt och deras hundar var kvar på sin tomt.

Håller med, håller man inte koll på sina hundar ska man inte anmäla någons annans då dennes hundar skyddar sitt revir.

Det här med inbrottstjuvar och så så va det ju bara några veckor sedan det va massa liv då en snubbe som försökt ha ihäl flickvännen fick 6 månader kortare straff då hennes hund högg honom när den försvarade sin matte.
Tycker vi har sjuka lagar och regler ibland :crazy:

Så vitt jag vet bör ägaren till hunden som bet bli skyldig att betala skadorna på din hund. Du kan då först låta din hunds försäkringsbolag täcka kostnaderna och sedan betalar bitande hundens ägaren hemförsäkring för din självrisk. Dvs. Du betalar inget ur egen ficka och den andre hundägaren betalar endast sin egen självrisk på hemförsäkringen.

Fast som jag förstått det av tidigare inlägg på buke så ska man inte behöva ta det på sin egen hunds försäkring utan ägaren till den bitande hunden ska ta allt på hemförsäkringen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka