Hundbil, lösningar?

Torktumlare

Trådstartare
Hej alla hund/kombiägare! HUR har ni löst utrustningsfrågan? Jag får ÄNTLIGEN hem min nya bil imorgon. I den har vi satt in en dubbelbur bak som tar upp hela bagaget. Jag vill inte göra som jag gjort förr, slänga in alla saker på sätena :o . Så in med bilder på hur ni löst det, kommer hänga på lite på buren men där får man ju inte plats med allt. Behöver inspiration!

Hej alla hund/kombiägare! HUR har ni löst utrustningsfrågan? Jag får ÄNTLIGEN hem min nya bil imorgon. I den har vi satt in en dubbelbur bak som tar upp hela bagaget. Jag vill inte göra som jag gjort förr, slänga in alla saker på sätena :o . Så in med bilder på hur ni löst det, kommer hänga på lite på buren men där får man ju inte plats med allt. Behöver inspiration!
Takbox!

ar inga bilder men gillar att ha det snyggt och välorganiserat i baksätet.

Har en väska med träningstillbehör (apportbockar, kampduttar, bollar, hattar och riktninspinnar). Sen har jag ytterligare en väska med lydnadssaker som koner, rutband och vittringspinnar.

En back med spårpinnar, magväska, spårflagga, små burkar mm.

på golvet ligger skyddsärmen så fint så!

Sen har jag snitslar, selar, spårlina, munkorgar mm på krokar i baksätet som hänger på buren ner över ryggstödet.

Sen har jag såklart vattenflaskor godis mm också :)

Just det! Sen har jag min rapportväska med filtar, skålar, gps-halsband mm också. Och så walkie-talkies också såklart!

Senast ändrad:
ar inga bilder men gillar att ha det snyggt och välorganiserat i baksätet.

Har en väska med träningstillbehör (apportbockar, kampduttar, bollar, hattar och riktninspinnar). Sen har jag ytterligare en väska med lydnadssaker som koner, rutband och vittringspinnar.

En back med spårpinnar, magväska, spårflagga, små burkar mm.

på golvet ligger skyddsärmen så fint så!

Sen har jag snitslar, selar, spårlina, munkorgar mm på krokar i baksätet som hänger på buren ner över ryggstödet.

Sen har jag såklart vattenflaskor godis mm också :)

Just det! Sen har jag min rapportväska med filtar, skålar, gps-halsband mm också. Och så walkie-talkies också såklart!

Hur gör du om ni åker flera/behöver använda baksätet?

Jag har tre hundar där två åker bak i bur och den tredje åker i bur i baksätet (har fällt 1/3 av baksätet). Resten av baksätet går åt till hundprylar. Skyddsärm och dragutrustning ligger på golvet. Täcken i en väska. Övriga prylar i en plastback.

Det är sällan någon passagerare åker med i bilen. Om det händer är det i sådana fall till något icke hundrelaterat och då kan burar plockas ut om det behövs.

Får du plats med både hundsaker och packning i takboxen? Börjar inte allt lukta....hund? :D (Eller tja, allt luktar hund här ändå, vet inte ens varför jag bryr mig så mycket)

Åker vi hela familjen så är aldrig alla hundsaker med. Men till vardags är det figgedräkter och sånt i boxen för träning mm. Den kör sambon till vardags. Jag kör min gamla hög. Ska vi nån stanns med familjen åker det ut och vår packning i.

Luktar hund? Vad pratar du om:confused:

Då ska du lukta på våran soffa:wtf:
Nä det blir inte så illa i takboxen. Den har ju liksom ingen "stoppning". Bilen luktar mer.

Får fundera påt. Hade helst velat ha en vardagslösning som inte inkl takbox men det kanske blir enda alternativet...

Hur mycket grejer handlar det om?

Jag har mitt i plastbackar i baksätet, så det tar typ 1 minut att ta bort alla hundgrejer om det behövs.

Jag har plastbackar och träningsväskor som är packade med olika grejer. Lydnadsbacken står ofta i bilen på golvet bakom förarsätet men annars förvarar jag sakerna hemma i en garderob och plockar enkelt ut till bilen när vi ska iväg. Tycker det funkar bra :)

Liknande trådar

Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 806
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 586
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 777
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar