Hundbädd till två hundar?

Nollattanpalandet

Trådstartare
Ni som har två hundar (runt 30-35 kg), hur har ni gjort med hundbäddar? Har dom varsin eller delar dom på en jättestor? Det här problemet har vi aldrig haft tidigare i min familj, för hundarna har alltid sovit i sängen och struntat fullkomligt i hundbädden. Men nu när jag ska skaffa hund själv så vill jag inte ha dom i sängen, och måste nu införskaffa hundbädd. Men är osäker på hur jag ska tänka... :confused:

Är sugen på en sån där Bean-bag i XL... eller största modellen av Biabädd, men jag vet inte vad som blir bäst. Någon som har en bean-bag? Låter dom mycket när hundarna ska bädda ner sig? Prasslar tänkte jag?

Sv: Hundbädd till två hundar?

Mina tidigare hundar har glatt och nöjt delat på en stor biabädd. Katten gjorde dem sällskap också. Nu har jag en häxa surtant, 34 kg weimaraner, som vägrar låta någon annan sätta en tass i hennes bädd, trots att de mer än väl skulle få plats. Soffan kan de dela på, och i bilen går det bra. Men biabädden, den är hennes :devil: Så det är antagligen beroende på hur hundarna gillar att dela bädd. Testa och se. Du kan ju ha en stor bädd och några fällar här och där.

Mina har en biabädd, ett par tjockare filtar osv, som bara används av katterna. Hundarna väljer golvet, mattan eller soffan i första hand :p

Vi hade 2 st men nu lever bara 1;) Oftast så ligger tiken ändå på golvet eller i hallen (vill ah det svalt) Så vi har inte brytt oss att köpa nya;) Nu på vintern är soffan populär nör vi gått å lagt oss. DE "smygen" upp i den båda två haha.

Jag har haft en beanbag, men den har fått ge upp nu och då köpte vi en hundsäng i memoryfoam från Buster som är väldigt uppskattad av båda. När det gäller Bia har jag haft varsen till dem, men de väljer bort Bia av någon anledning.

Vi har fyra st 30-35kg hundar och har en kopia av Beanbag från DogIt, två stycken. en 80x100cm och en 60x80cm.
Jag är jättenöjd med dom! Lätta att hålla rent, bara att slänga överdraget i tvättmaskinen, och tåliga. Vi har haft våra i två år och trots att våra hundar älskar att "bädda" och krafsa i bäddarna är det inte en skråma på dom. Visst prasslar dom när hundarna lägger sig men inte värre än att man vänjer sig typ.. direkt.

Våra hundar delar aldrig bädd så vi har även hundkorgar i plast med fällar i. Även dom är lätta att hålla rent. Själva korgen är bara att spola ur med vattenslang och fällarna kör jag i tvättmaskinen och vädrar då och då.

Den stora "Beanbagen". Hunden är 67cm hög.
68023_483093341412_3888309_n.jpg

Senast ändrad:

Vi har ganska många bäddar + att våra ligger i säng och soffa. De brukar inte dela bädd (den ena kan bli riktigt sur om hon störs när hon sover ;)) utan ligger på olika ställen.
Jag har både Bia och ett gäng billigare varianter.. Skulle vilja köpa en BeanBag eller något annat bra men tycker samtidigt att det är väldigt mycket pengar...

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 524
Övr. Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
4 832
Senast: Eurydome
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 854
Senast: Dino
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 613
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka