Dammsuger ni bara1-2ggr veckan??? KLart det blir skitigt.
Jag är lite lagom pedantisk av mig (städfreak tycker en del
). Jag dammsuger minst en gång om dagen då hundarna INTE fäller och minst två gånger om dagen när hundarna fäller. Till det så våttorkar jag golven en gång om dagen eller möjligtvis varannan dag om jag har mycket att göra.
(Hundarna borstas dagligen i fällperioder och torkas med fuktig trasa för att minimera hår inomhus)
Mitt hem luktar inte hund men olika raser luktar olika mycket också. Sen är jag noga med att torka av alla ytor så det aldrig blir skitigt. Byta och tvätta hundfiltarna ofta och aldrig aldrig släppa in en skitig hund. Är hundarna smutsiga efter promenaden så spolas de av och får torka i hallen innan de får komma in. Inga hundar i möbler är en självklarhet hos mig.
Vi har även doftkulor som man sätter i damsugaren för att det skall dofta gott då man dammsuger
Ett väldoftande rengöringsmedel är såklart ett till tips. Ett som funkar både på golv och bänkar.
Ett sista tips om det luktar hund är luktspray. Det finns såna som tar bort dålig lukt utan att tillsätta någon lukt. Kanon!