Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Känner mej lite träffad
Men för att vända på det då, vad ska man kunna döpa djuren till över huvud taget?
Många namn är ju människonamn, andra är döpte efter grekiska gudar, men inte tusan är dom folk eller gudar?
Jag valde att kalla hunden för Hobbe för att jag alltid älskat Kalle & Hobbe, och för att Hobbe (tigern) har en så härlig inställning och livsstil, precis som min Hobbe.
Så varför ska det hindra, bara för att det råkar finns en seriefigur som heter så?
Jag älskar Kalle och Hobbe och döpte min katt till Hobbe
Men varje gång jag hör om ett husdjur som heter Hobbe så tänker jag "katt" automatiskt.
Jag var inte ute efter att kritisera, var bara nyfiken
hm... om man gillar t.ex. Hobbe, så kanske man vill att ens hund ska heta det... min hund heter Okos (utalas åkåsch och betyder klok på ungerska). jag har ju valt det för att han är smart... på samma sätt som folk kanske väljer att döpa hunden till hobbe, om de gillar hnom...
Jag tänker faktiskt inte så. Antar att det är en fråga om tankesätt.
Jag tänker inte på nåt specifikt djur alls när jag hör Hobbe, utan ser det bara som ett mysigt namn.
Faktiskt mött andra hundar här hemma som oxå heter Hobbe
Men jag kan måla svarta ränder på Hobbe så ser han nääästan ut som en tiger
Kalle och Hobbe heter på orginalspråk Calvin and Hobbes. Hobbes var en engelsk filosof född 1588 (och ja Kalles och Hobbes mentaliteter är tagna från två filosofer (Calvin från Kant om jag inte minns fel).
Man kan alltså fråga sig: Kan man döpa en hund efter en filosof?
Hästnyheter En ryttare döms till både böter och avstängning från tävling efter att ha ändrat uppgifter i hästens vaccinationsintyg. Disciplinnämnden...
Kropp & Själ 1,5 timme på gymet idag 🤩 Sällan jag har så gott om tid!
Bra pass, körde lite viktade pull-ups idag vilket var kul! Kör ju bara pullups...