Hundar på jobbet (bildtråd)

Yrja

Trådstartare
Hittade ett par bilder i gubbens gamla telefon och tänkte:
Vad jobbar era hundar med? ;)
Visa dem!

Tuffe kör grävmaskin med sin husse och själsfrände. Han är lite av en glidare och ordningvakt. Han bestämmer när gubbarna ska leka med honom en stund, när det är dags för rast och självklart smakar han på allas matlådor, han säger också till när fikakvarten är slut (det gör han faktiskt!) och är med i groparna och checkar så att allt ser ok ut. Resterande tid sover han i sin sköna bil, i/på maskinen eller på någon solig plats på bygget. Varierande jobb med nya byggen och nya arbetskamrater som i regel är riktiga karlar i skitiga reflexkläder vilket är precis vad han föredrar - i alla lägen. Det gäller att ha balansen med sig också, annars kan man ramla ut i rodeller och annat (vilket jag fö. tror var planerat från hans sida då han genast gick iväg för att kissa när han kommit på fötter efter kullerbyttorna).

Här är när Tulle-voven byggde karusellen "Kvasten" på Gröna Lund förra vintern tillsammans med husse. :) Tillägger att jag brukar tvinga på honom reflexsele, men husse tycker att det ser lite bögit(*) ut så han "glömmer" den ibland. :angel:

Kör hjullstare
phpkbpr2d.jpg

Kör grävmaskin :cool:
phpb3qynz.jpg

Ska leta fler att bidra med. Filmer är också mycket välkomna. Har nog en och annan att bidra med när jag letat fram dem.

KOM IGEN NU... :D

(*) Har ingenting emot bögar. Det är bara ett uttryck. :bow:

Senast ändrad:
Sv: Hundar på jobbet (bildtråd)

Malte som var hos mig på boot-camp, hade på dagarna ett lite mer stilla kontorsråtteliv.

www.snyggatikar.com......

... då ska vi se här

... hard work, work... sover i ett arkivskåp:D

På min mans arbetsplats,har många som jobbar där med sej sina hundar.Jättetrevligt,det är som ett stort hundddagis,speciellt på somrarna då alla sommarjobbare kommer,då vimlar det av hundar här...
Vi som bor här på jobbet har en Leonberger,en kille har en tax och en annan har en labrador. :)

Min hund jobbar med att gräva efter arkeologiska fynd...
Tosca%20gr%E4ver.jpg

På fritiden gillar hon att sporta
Tosca%20050702.jpg

Fast egentligen, IRL som det så fint kallas, så är hon bara en sovande hund i personalrummet (utom när det är lunch, då är hon med) när hon är med på jobbet.

jag har ingen bild tyvärr. Men vovven är med sambon på båda hans jobb ibland. Han åker med lastbilen ibland vilket han gillar eftersom man kan sova :D sen är han i studion ibland där han "inspekterar" han går runt i studion och kollar så alla gör rätt :angel:

Oj, Tack! :o Det var snällt sagt.

Självklart är han vackrast i våra ögon. Våran fina lilla Poodie. Med ett hjärta av guld. Har du hund?

ALLA: Tack, va roligt att ni svarar! :D Mer mer!! Bilder är inget måste.

Min hund har både planterat rosenbuskar och dragit skottkärra. Tyvärr har jag inga bilder, då sådana saker alltid har en tendens att inträffa antingen när jag sover eller på annat sätt inte är i närheten av hunden och svärfar (för det är alltid med svärfar han får jobba).

Våren och sommaren kommer snart, ska be mannen och hans far att arrangera en bild (för jag sover väl, som vanligt). ;)

PICT3619.jpg

Ozzy är en utmärkt hjälpreda i stallet:)

Senast ändrad av en moderator:

Jag och Zanza har kolla på Färgen!

p1220165_1201018355.jpg

p1220170_1201018981.jpg

p1220169_1201018723.jpg

Hon är en mycket snäll och uppskattad butikshund! Iaf av målarna som använder fikarummet och små barn :D

Nej jag har ingen egen, tyvärr. Tar hand om kompisars hundar ibland när de reser bort, jag är otroligt intresserad av hundar så det är superkul:). Och då är den ena en Boarder Collie:)

tack! ja han är gullig...och rolig, haha!

Rolig tråd och sköna bilder på hundarna!

Vår 10 mån tik gillar att leda hästarna till och från hagen!

IMG_3868kopia.jpg

IMG_3855kopia.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka