S
Salla
Detta kanske har varit uppe här innan, men alltså... Alla dessa hundar som säljs på Blocket, vart tar dom vägen? Finns det verkligen köpare till alla? Och alla dessa valpar?!? De flesta med mer eller mindre märkliga blandningar av raser. Och ungefär var tredje annons är en rottweiler, de flesta (även andra raser) säljs pga allergi. Är det verkligen så mycket allergier idag?!
Och alla dessa som säljer sin 13 v gamla valp pga tidsbrist!?!!?!!!
Jag vill inte tro att det finns så mycket oseriösa, både uppfödare och hundköpare, i Sverige år 2009, men måste nog inse att det tyvärr är så.
Tar man inte reda på VAD det är man köper INNAN man köper en hund? Så slipper man "få allergi" när den stackars hunden börjar bli könsmogen.
Sen finns det säkert vissa "vettiga" som annonserar och köper där oxå så klart, men...ja, känns inte som de är nån majoritet.
Jag blir så ledsen när jag ser alla dessa annonser, kommer ju in hur många nya som helst på en dag. Usch, jag får nog sluta sitta där och glo...
Och alla dessa som säljer sin 13 v gamla valp pga tidsbrist!?!!?!!!
Jag vill inte tro att det finns så mycket oseriösa, både uppfödare och hundköpare, i Sverige år 2009, men måste nog inse att det tyvärr är så.
Tar man inte reda på VAD det är man köper INNAN man köper en hund? Så slipper man "få allergi" när den stackars hunden börjar bli könsmogen.
Sen finns det säkert vissa "vettiga" som annonserar och köper där oxå så klart, men...ja, känns inte som de är nån majoritet.
Jag blir så ledsen när jag ser alla dessa annonser, kommer ju in hur många nya som helst på en dag. Usch, jag får nog sluta sitta där och glo...
Senast ändrad av en moderator: