Hundar och snö

Kilauea

Trådstartare
Här har vi massa snö nu (nån dm i alla fall :smirk: ). Lagotton är helt tokig, hon har ju inte sett snö sen förra vintern och då var hon ju bara liten bäbis....
Igår när hon kom ut och upptäckte all denna snö såg jag hur hon funderade:
"Snö??!! Här!?! Verkligen?!? Vad ska jag göra först....?"
Hon gick, studsade, galopperade och nosade om vartannat - visste inte vad hon skulle göra först.
Sen drog hon ett rejält varv när vi träffade en kompis och hon fick springa lite lös.

Ska ta lite bilder nästa promenad, men så länge vill jag se och höra vad era hundar tycker om snö!

Sv: Hundar och snö

Båda våra Welsh Corgis har alltid älskat snön. Rasat runt och rullat sig, tagit tuggor av snön och grävt gångar med nosarna.
Västgötaspetsen som jag passar ibland är minst lika förtjust han i snön. Om man släper han lös blir han som helt tokig, behöver knappt motionera honom då. :D
Har ingen bra bild på hur mycket de njöt i snön men här är en som visar hur glada/vilda dem är på ett ungefär. Pepsi(den röda) är tyvärr avliden.

119108283qMqdpJ_ph.jpg

Otroligt nog ÄLSKAR Arne snö!!!:eek:

Han fullkomligt hatar vatten, och kyla, så det är egentligen hemskt ologiskt:rofl:

Men han var precis som din lagotto, WOW; vad är detta?!;) Sen sprang han som en dåre.

Han gillar att sätta underkäken i marken och skyffla snö när han går frammåt! Se jättekul ut!:smirk:

MEN han går inte ut i onödan, för det är kallt! Och ska man ut, ska man ha kläder, säger han!:bump:

*ha*! Jag försökte att ta ut båda hundarna på kissrunda efter skolan igår. Det var ett under att jag kom hem. Båda typ galopperade runt mig och det var inte lite halt heller...

På kvällen gick vi till skogen och de kutade som dårar. Jisses vad ystra de var. Min äldre hund fick nytänding på nytt. Nu är hon som en valp igen, så som hon alltid varit :love: (Hon har varit lite vuxet seriös här ett tag)

Det är ju första snön för Indra och hon ÄLSKAR den! Hon springer runt som en tok, och hoppar som en räv på jakt. Hon tar även upp snö på nosen som hon sedan hivar iväg och jagar och så fortsätter det. Det är himla kul att titta på henne och jag har skrattat högt många gånger!

Min lilla Elektra älskar snön och sover gärna i snön ute på dagarna helst ska det vara en halvmeter snö och galen blir hon *S*

För Harry är det ju första gången som han ser snö, och han tycker
rent ut sagt att det är förjävligt. Det är alldeles för kallt och blött om tassarna för hans smak.

Det är min vovves första vinter. han tycker det är lite kallt ute. men toppen med en massa GLASS överallt som bara måste ätas!!!! :banana:

Mulle älskar verkligen snö, och han blir helt tokig så fort han kommer ut.
Nu är det väl ca 1,5 dm snö ute, och matte är elak som håller honom kopplad hela tiden.. Tror inte jag är så populär i hans ögon just nu :crazy:
I normala fall så kutar han runt och kastar snö med nosen, rullar sej, jagar snöflingor och demolerar snödrivor.

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 760
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 936
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 862
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar