Hundar mörkerseende?

Cillan

Trådstartare
Hur mycket ser hundar i mörkret egentligen?
Min unghund på 6 månader tycker jag ser dålig i mörkret, när jag släckte i huset och gick några meter, stannade så gick han in i mig. Han har även gjort så men gått in i en stor kartong.
En kväll då det var mörkt men man kunde ändå se detaljer osv så snubblade han när den marken började slutta.

Är van vid katter och hästar, dom tycker jag har sett bättre än min valp...

Sv: Hundar mörkerseende?

Hundar har bättre mörkerseende än vi människor. Däremot kräver de längre tid för att anpassa synen till mörkret. 15-45 minuter tar det innan hunden har fullgod mörkersyn.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka