Dravena
Trådstartare
Jag brukar gå ut med och passa några vänners blandrastik med jämna mellanrum. Hon är ca ett halvår och tycker det mesta är jätteroligt (blir lätt lite överexalterad) och ägarna vill inte att hon ska få hälsa på alla som går förbi. Jag respekterar såklart vad ägarna säger och brukar distrahera henne med en pinne el dyl om hon visar tendenser till att springa fram emot folk. Problemet blir ju dock när folk, trots att man säger nej, springer fram och kastar sig över "den söta lilla vovven" för att jollra och klappa. Häromveckan kom det fram en ca 10årig pojke på cykel som blev helt hysterisk och kastade sig fram. "Jag ska klappa hunden!!!!". Jag sa nej och bad honom cykla vidare. Han fortsatte fram och lockade på hunden. Hunden blev såklart jättestressad över att han lockade på henne medans jag bad henne stanna kvar hos mig.
Det slutade med att jag sa hunden brukade bitas och sa till på skarpen att han skulle sluta locka på henne. Hur skulle ni ha hanterat en sån situation? Brukar ni låta era hundar hälsa på allt o alla?
Den här hunden har speciella hundkompisar som hon vet att hon brukar få leka med, annars visar hon inget jättestort intresse för främlingar så länge det finns något roligare hos den som håller i kopplet.
Det slutade med att jag sa hunden brukade bitas och sa till på skarpen att han skulle sluta locka på henne. Hur skulle ni ha hanterat en sån situation? Brukar ni låta era hundar hälsa på allt o alla?
Den här hunden har speciella hundkompisar som hon vet att hon brukar få leka med, annars visar hon inget jättestort intresse för främlingar så länge det finns något roligare hos den som håller i kopplet.