Hund vill inte komma in

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare RiccosMatte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 908
R

RiccosMatte

Jag har en hane, ras amstaff och heter Ricco och är 1 år.

Jag har ett litet dilema. Ni ska få en överblick om hur vi har de så kanske ni kan hjälpa mig. Han är jätte duktig när vi är hemma och har gäster så man blir en jätte stolt matte. Han går halv bra i koppel och jag har tränat honom att han får bara kissa när han sätter sig ner och har ägo kontakt med mig. Jag var tvungen att göra så för annars skulle han försöka kissa på vart ända föremål som vi går förbi! Så de funkar jätte bra. Han kan olika trix och kan va hel fokuserad på mig. MEN! han vill inte lyssna när han är lös. Han reagerar inte ens på godis eller någonting! Det är så frustrerande att bli ignorerad. Det var mycket bättre innan för 3 månader sen!

Är det så att hans hormoner busar med hans hjärna som vi va när vi var tonåringar och att de kommer tillbaka eller vad tror ni!

Tack för svar!

Sv: Hund vill inte komma in

Sluta ha hunden lös innan inkallningen sitter, använd långlina eller träna i inhägnade områden.

Sluta tvinga hunden att sitta för att få kissa, lär den istället skillnad på transportsträcka o när man får kissa.

Sv: Hund vill inte komma in

Sluta ha hunden lös innan inkallningen sitter, använd långlina eller träna i inhägnade områden.

Sluta tvinga hunden att sitta för att få kissa, lär den istället skillnad på transportsträcka o när man får kissa.

Words, typ.

Till TS: En kurs kanske....eller två.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 755
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 245
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop... 2 3
Svar
41
· Visningar
18 968
Senast: SandraM
·
Hundhälsa vet inte riktigt vart ja ska börja men får försöka så gott det går. Köpte min hund för lite mer än ett år sedan. han var då runt 9...
Svar
4
· Visningar
1 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka