Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så länge den inte lägger sig till med ovanan att råstirra på förbipasserande hundar, det kan vara ett otyg att bli av med. Då skulle jag absolut bryta och distrahera.Det är en unghund, den kan behöva lite tid på sig att smälta och bearbeta intrycken. Låt den titta och fundera över vad som händer i världen.
Håller med. Det är inte ett okej beteende.Så länge den inte lägger sig till med ovanan att råstirra på förbipasserande hundar, det kan vara ett otyg att bli av med. Då skulle jag absolut bryta och distrahera.
Gillar hunden att jobba? Trick, lydnad etc?Min hund gör detta med, oerhört frustrerande! Han lägger sig gärna ner och stirrar. Har provat skvallerträning, men har inte hittat nått som lockar mer än den andra hunden, ta omvägar för att slippa beteendet och därmed inte befästa det. Har inte heller än hittat nått bra att distrahera med. Det kan funka med en pinne ibland, ibland funkar vissa godis. Han fyller snart 3 år och har gjort detta i 1,5 år kanske och det är inte ett beteende vi vill att han ska ha men har inte hittat ett bra sätt att träna bort det på.
Om han stirrar låter det mer som ett hundmötesproblem än ett liggproblem, tänker jag. Så då skulle jag träna på hundmöten med skvallerträning och börja på så långt avstånd att han inte börjar stirra och lägger sig.Min hund gör detta med, oerhört frustrerande! Han lägger sig gärna ner och stirrar. Har provat skvallerträning, men har inte hittat nått som lockar mer än den andra hunden, ta omvägar för att slippa beteendet och därmed inte befästa det. Har inte heller än hittat nått bra att distrahera med. Det kan funka med en pinne ibland, ibland funkar vissa godis. Han fyller snart 3 år och har gjort detta i 1,5 år kanske och det är inte ett beteende vi vill att han ska ha men har inte hittat ett bra sätt att träna bort det på.
Erkänner att min rolighet går i perioder men jo, vi kör en del hoppa upp på saker och trick/lydnad överlag på promenaderna. Han gillar inte att jobba så värst, extremt lite will to please men kan anstränga sig för godis om han har lust.Gillar hunden att jobba? Trick, lydnad etc?
När du missstänker att det drar ihop sig till tvärstopp - går det att göra övningar som gör promenaden roligare.Är du rolig?
Det verkar inte inte skitkul att vara hund på promenad?
Tror också det är hundmötet som är problemet. Det går i perioder, när han har allergiskov är det värre. Skvallerträning har funkat på så vis att han ser hunden, jag belönar, sen stirrar han på hunden igen, så jag har fastnat på steg 1. Nästa steg är väl att han ska fatta att han ska få belöning när han ser hunden och automatiskt komma till migOm han stirrar låter det mer som ett hundmötesproblem än ett liggproblem, tänker jag. Så då skulle jag träna på hundmöten med skvallerträning och börja på så långt avstånd att han inte börjar stirra och lägger sig.
han ser hunden, jag belönar, sen stirrar han på hunden igen, så jag har fastnat på steg 1.
Tror också det är hundmötet som är problemet. Det går i perioder, när han har allergiskov är det värre. Skvallerträning har funkat på så vis att han ser hunden, jag belönar, sen stirrar han på hunden igen, så jag har fastnat på steg 1. Nästa steg är väl att han ska fatta att han ska få belöning när han ser hunden och automatiskt komma till mig
Ja springa är ju kul så det kan jag nog få med honom på! Vi får jobba på, vara roligare och vara tydligare mot honom.Spring iväg/förbi med hunden direkt han fått belöning och belöna igen när ni kommit på lite bättre avstånd.
Så hade jag iaf gjort om hunden låser sig
Så länge den inte lägger sig till med ovanan att råstirra på förbipasserande hundar, det kan vara ett otyg att bli av med. Då skulle jag absolut bryta och distrahera.
Tror också det är hundmötet som är problemet. Det går i perioder, när han har allergiskov är det värre. Skvallerträning har funkat på så vis att han ser hunden, jag belönar, sen stirrar han på hunden igen, så jag har fastnat på steg 1. Nästa steg är väl att han ska fatta att han ska få belöning när han ser hunden och automatiskt komma till mig
Jag började med pekaleken/skvallerträning när min valp gjorde utfall mot bilar. Peka med nosen på bilen - belöningsord - belöning - peka - belöningsord - belöning - peka - belöningsord osv. Rätt snabbt fattade hon att det skulle komma godis när hon såg en bil så då vände hon huvudet mot mig för att få belöningen och blev mer koncentrerad på det än på bilen.Tror också det är hundmötet som är problemet. Det går i perioder, när han har allergiskov är det värre. Skvallerträning har funkat på så vis att han ser hunden, jag belönar, sen stirrar han på hunden igen, så jag har fastnat på steg 1. Nästa steg är väl att han ska fatta att han ska få belöning när han ser hunden och automatiskt komma till mig