Hund som spyr ..

sadgirl

Trådstartare
Jag har, vad jag tror, ett lite annorlunda problem med min hund.
Jag har en blandrashund av mellanstorlek, en tik på 8 år. Ibland har vi även en annan hund hemma som vi är hundvakt åt (veckovis ca 2-3 veckor/år). Detta är en hane som är av större storlek, 2 år. Hundarna går riktigt bra ihop, sover gärna i samma bädd och leker glatt på dagarna utomhus. Det har aldrig varit något bråk eftersom dom lärde känna varandra när hanen var några veckor och har sedan träffats regelbundet.

Men det finns ett problem. Min tik spyr upp sin mat när vi har den andra hunden här. Hon gör det aldrig annars och har aldrig haft några magproblem. Men just när han är här så går hon och spyr upp den. Vi har provat flera olika lösningar, vi ger dom mat i separata rum för att hon inte ska stressäta, vi väntar med att släppa ihop dom igen i mellan 30-60 minuter för att dom inte ska börja leka direkt efter. Hon kan gå och lägga sig och sova en stund direkt när hon har ätit och ÄNDÅ så spyr hon DIREKT när vi släpper ihop dom igen, även fast dom inte ens leker eller gör något annat. Dom hinner bara komma in i samma rum innan hon spyr.. Varför gör hon så?

Eftersom det bara händer när den andra hunden är där. Kan det kanske vara så att hon vill ge honom sin mat? Vissa djur gör ju så i det vilda.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 792
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
492
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 485
Senast: Tonto
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 284
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka