HUnd som spyr i bilen !

En sak till som jag tänkte på, mina hundar blir lättare åksjuka om det är varmt i bilen, så jag har numera några grader kallare när hundarna är med, och sedan en filt till mig!

Nu ska jag inte sno tråden, men eftersom det hör till ämnet..

Hur tidigt och ofta bör man vänja in hunden vid bilåkandet? Jag räknar med att den hund jag skaffar måste kunna hänga med i bilen relativt ofta (inte dagligen kanske, men nästan) och vill inte missa invänjningen så att jag då får det svårare sen.

Hur tidigt och ofta bör man vänja in hunden vid bilåkandet? Jag räknar med att den hund jag skaffar måste kunna hänga med i bilen relativt ofta (inte dagligen kanske, men nästan) och vill inte missa invänjningen så att jag då får det svårare sen.

Vi började med det samma, vilket jag tror är bra att göra med allt hunden ska göra på en daglig basis. Men min har kaskadspytt nästan varje resa ändå. Han är nu 9 månader och börjar må bättre i bilen. Han ligger och sover för att plötsligt resa på sig och spy. Idag har vi kört 220 km utan att spy! :banana:

Jag började med mina direkt, de fick åka med som vanligt direkt, dvs nästan dagligen:)

Har inte kollat så mycket på andra svar.
Min vovve hade samma problem. Fungerar om han inte har möjlighet att se ut, ha en bur som kanske är övertäckt med någon filt. Tror han blir åksjuk när han ser rörelsen och stressar upp sig själv. Är helt spyfritt när han bara kan ta det lugnt och ligga ner och sova under bilfärden. Och: vänj honom så mycket som möjligt.

Lycka till ☺

Jag kör med mina uppfödda valpar redan ifrån 6v ålder,för att underlätta för köparna.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 844
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar