Hund som slickat sig kal mellan tårna

Sonic76

Trådstartare
Min schiller har slickat sig mellan tårna på baktassen så det är ett ställe som är hårlöst och lite svullet.
Lite irriterad hud med
nån som har nåt husmorstips över helgen tills jag kan ringa en veterinär.
Hålla torrt och skydda för mer slickande förstår jag ju men :)

Min schiller har slickat sig mellan tårna på baktassen så det är ett ställe som är hårlöst och lite svullet.
Lite irriterad hud med
nån som har nåt husmorstips över helgen tills jag kan ringa en veterinär.
Hålla torrt och skydda för mer slickande förstår jag ju men :)
Gör ingenting! Gå inte och tvätta bort något nu, för då kan du få felaktiga svar på proverna.

Hur länge har hunden slickat sig? Har ni ändrat något i kosten? Vad äter hunden? Har den fått något litet sår eller fått något på tassarna utifrån som kan ha skapat irritation?

Frågan var:

(Jag kom just tllbaka från dejt med Salukivalp :D )

Jag såg det, men eftersom du gav ett bra svar på den frågan tänkte jag att det inte kunde skada att vara lite nyfiken, sådär som jag alltid blir när hundar har hudproblem på något vis ;)

(Jag ska snart dejta greyhound, det får duga för tillfället för mig :p )

Hur länge har hunden slickat sig? Har ni ändrat något i kosten? Vad äter hunden? Har den fått något litet sår eller fått något på tassarna utifrån som kan ha skapat irritation?
hunden har slickat sig i ca tre dagar.
ingen ändring i kost, inget sår vad jag vet, dock har hon gått i dikena och grävt efter sork så teorin just nu är att nåt där retat huden eller att hon fått ett minisår som retat.

Hunden äter carrier senior/light helfoder utan vete.
men kom på att jag hittade hennes leversnittar nu efter flytten och hon kan ha börjat i samband med att hon fick de igen

Eftersom hunden enbart slickar på en tass, så tror jag mer på att det sitter något där alternativt ett litet sår som svider. leta - under, mellan tårna, i klofästet osv :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 822
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka