hund som slickar??!!!

zazza girl

Trådstartare
ha en tik på 5 år ..
hon slicka hela tiden på en...
varför gör hon så???
och hur få man henne till att sluta med det... hon ha gjort det hela sitt liv ..
:confused: :confused:

Sv: hund som slickar??!!!

jo det skulle vi ha gjort men det va inte så mycket förut som det e nu.. så fort hon kommer och ska gosa så börja hon slicka en på armarna och händerna....
säger man till henne så sluta hon men efter en minut eller så kommer hon tillbaka och börja igen ....

zazza girl skrev:
jo det skulle vi ha gjort men det va inte så mycket förut som det e nu.. så fort hon kommer och ska gosa så börja hon slicka en på armarna och händerna....
säger man till henne så sluta hon men efter en minut eller så kommer hon tillbaka och börja igen ....
Själv avskyr jag när hundarna slickar,eftersom jag vet vart de där tungorna befinner sig stor del av dygnet:eek:
Bara att envist säga Nej till henne. En anledning till hundar slickar är för huden är salt på oss.Sen är det ju också ett sätt att "fjäska"..

Min hund brukar slicka när man kliar henne, för att visa att hon gillar det. Även när hon vill bli kliad så kan man få en puss här och där.:crazy:
Men det är bara att säga till henne bestämt. Och om hon slickar på dig när du kliar henne, sluta klia henne direkt och säg Nej. Sedan när hon slutat så kliar du henne igen osv.:smirk:

Min hund slickar en på fötterna lr händerna om man sitter i soffan eller när hon är busig/gosig.. På henne verkar det som om hon vill visa sin tillgivenhet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: bobbbo
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 326
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar