Hund som kräks i princip dagligen

Sv: Hund som kräks i princip dagligen

Skönt :laugh:

Räckte det att ge mat oftare?

Undrar för jag har liknande problem med min hund. Han får visserligen mat 2 ggr per dag men ibland mår han illa på natten/morgonen och vid enstaka tillfällen spyr han då. Det jobbiga är att när han väl mår illa (antagligen pga. hunger) så vill han inte äta frukost :(

Ja det hjälpte! Köpte också fryst märgben att låta honom tugga på i en halvtimme som mellanmål.

Så det är nog inte mask eller nåt :)

Vi har gjort det men vill inte ge för sent heller, problemet nu är att jag inte jobbar dagtid så ibland blir frukosten lite senare än normalt :o Nu försöker jag gå upp och rasta honom en kortis samt ge en liten del av frukosten tidigare än vi behöver gå upp och då går det bra att äta resten senare. Problemet försvinner automatiskt när jag ska börja jobba dagtid igen hoppas jag. Då blir snarare problemet att tvinga upp hunden ur sängen innan kl. 6 på morgonen :cool:

Om du känner att givan blir för liten med VoH så kan du prova Fodax grön. Det kan man ge ganska mycket av utan att de blir feta.

Tack för tipset. Jag håller ett öga på honom och det ser ut att vara fullt tillräckligt med att ge frukost och kvällsmat (det kan gå mer än 12 timmar utan att han mår illa, nattetid).
Jag gav en kväll/morgon en ännu mindre giva eftersom jag glömt av att köpa hundfoder, nya vanor det här så jag tänkte inte alls på att jag borde köpa hem mer mat innan den var slut (annars kunde jag enkelt köpa mat under dagen att ge på kvällen) men det var ingen fara, inget kräks där.
Han är ännu piggare och gladare nu, den fjanten :D

delvis kl
Jag ger honom fryst märgben till lunch som han får tugga på under tiden jag äter lunch.

Tyvärr har inte djurbutiken där jag handlar fodret kycklingben etc utan endast större frysta ben.

WildWilma - prova att ge större giva på kvällen och sen mindre på morgonen men mellanmål under dagen? Känns som det kan fungera... Jag hade nog testat det.

Kycklingben eller vingar köper man på en matbutik. Kostar ca 20 kr för en påse som innehåller 1 kg. Väldigt bra mellis!
Har man bara en hund så räcker dom ju ett tag också.

WildWilma - prova att ge större giva på kvällen och sen mindre på morgonen men mellanmål under dagen? Känns som det kan fungera... Jag hade nog testat det.

Han får redan betydligt mer på kvällen. Under dagen är det inga problem. Så fort han har ätit frukost mår han bra fram tills kvällsmaten som han alltid äter med god aptit. Det blir en del tugg, ben och träningsgodis under dagen.

Jag får helt enkelt lära mig att planera, vill vi ha sovmorgon så ska han kanske få lite torrisar precis innan läggdags, annars så får han lite torrisar tidigt på morgonen.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 059
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 336
Senast: Maddix24
·
Hundhälsa Mina föräldrars hund har nu kräkts rätt stora mängder magsaft vid olika tillfällen de senaste två dagarna. Så vitt vi sett har han inte...
Svar
6
· Visningar
4 492
S
  • Låst
Övr. Hund Besökte veterinären igår med min tre-åriga schäferhane för vacc samt kolla orsaker till en fasansfull andedräkt som kommer o går...
Svar
4
· Visningar
4 378
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka