hund som kissar inne på natten.

E

ellioth

Hej!

Min tjej har en chihuaua / bichon hanvanaisblandis kille på 3.5 år. Ej kastrerad. Varje morgon hittar man kisspölar lite här o var. Han kissar inte inne på dagarna utan bara om nätterna. Själv har jag en tik och man kan ju tänka att han kanske markerar hela tiden men även när min tjej är hos sig själv och min hund inte är där sker detta.... Någon som har nåt råd på hur man råder bot på en "nattsängvätarhund?" =) Väl ute på rastning kissar han även HELA tiden.... visst, jag är medveten om att hanhundar lyfter på benet jämt o ständigt men jag har aldrig sett på maken till kissande hund!!!

Någon som har några tips/råd/idéer/erfarenhet?
(kastrering övervägs!) :D

/ Ellioth

Sv: hund som kissar inne på natten.

Hur länge har ni haft honom? Har han alltid hållt på så eller har han plötsligt börjat? Dricker han mycket?

Jag skulle börja med att ta hunden till vet och kolla upp om han är frisk.

Edit: Eller är det bara markeringskissningar?

hon har haft honom sen han var valp, jag själv har bara "känt" honom i ca 2 månader.... tydligen har han alltid kissat mkt ute iaf...

Minimera utsymmet för honom om nätterna, inget vatten några timmar innan läggdax och en rejäl runda på kvällen.
Tillåt honom inte att kissa här och var, utan när ni är på runda, ska han kissa ordentligt, visst ok med några markeringaar, men inte överallt.

Tvätta av där han har kissat med Ättika, så lukten försvinner ordentligt.

Jag hade först åkt och kolla för UVI innan jag vidtagit några som helst åtgärder.

Hade också kollat upp hos vet.. Sen så blir de inte alltid bättre av kastering, kanske helst inte om hunden hunnit blivit så gammal.

Efter att jag kasterat min hane så blev han inkontinent. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 166
Hundhälsa Börjar med att skriva att hunden ska till veterinär vid lunch idag för detta. Vår kastrerade hanhund på dryga 2,5 år har helt...
Svar
7
· Visningar
1 411
Senast: Bexzor
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 404
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 018
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama