Hund som inte skäller!

Shark

Trådstartare
Tänkte höra här om någon varit med om ngt liknande.
Jag vet att det finns raser som inte skäller, men så är inte fallet för min hund.
Hon är rottweiler/amstaff/pitbull och jag har aldrig hört henne skälla.
Jag har hört henne "muffa" i sömnen och två ggr har hon gjort en såndär hälsnings "morrning". Inte morr utan ja, vet inte hur man ska förklara det men så är det ju många hundar som gör, så någon borde fatta vad jag menar :P Tex när man kommer hem och hunden varit ensam.

Jag klagar absolut inte, fruktansvärt skönt med en hund som är knäpptyst, men man undrar ju lite varför! Hon tittar bara på andra hundar när dom skäller, hon säger inget när det knackar på dörren osv.

Någon som också har en hund som inte skäller?

Sv: Hund som inte skäller!

det är väldigt skönt att ha en hund som inte skäller :p
gammtiken min som gick bort för 3 år sedan skällde aldrig, eller hade hon sutte i hundgården några timmar å hon såg att man kom för att hämta henne så blev hon så glad att hon skällde. Men ändå långt ifrån varje gång :P
Terroristen jag har nu, han skäller, i jämförelse med henne, hela tiden ^^ så det är klart att man saknar en tyst hund XD

Ingen hund, däremot har mina föräldrar en katt som inte kunde jama. Hon öppnade munnen ibland, men det kom aldrig något ljud.

Numera kan hon jama. Det kom i samband med en traumatisk händelse.

Vår staffe har skällt max 3 ggr under sin livstid (är bara 1 år gammal) och då bor han med en njuffe som gärna larmar för fullt när någon är på dörren.
Han grymtar däremot som en gris:D

Min hund skäller inte "vardagliga" situationer. Inte när det ringer på dörren eller när andra hundar skäller (han har stått mitt bland många skällande pudlar). Men så fort han vill få igång andra hundar (dvs när han ska valla) så skäller han som en tok.

Men 80% av tiden är han faktiskt tyst :)

*KL*

Intressant med fler hundar som är tysta.

Jag vet ju att min hund KAN låta, men har som sagt aldrig hört henne skälla, inte vid bus eller något. Annars hade man ju trott att det var fel på stämbanden.

Men det är just vid enska fall då hon drömmer som de kan komma ett muff och sen två såna "Morr" hälsningar. Det är så jag hoppar till när jag hör andra hundar skälla, glömmer av emellanåt att hundar låter så :p

Min gamla hund skäller i princip aldrig - och när hon gör det så låter det jätteknasigt! Mer som någon blandning av skall och yl och morr och.. något mer. Det gör hon enbart om hon ser att andra hundar går förbi utanför vårt fönster, vilket inte händer ofta och persiennerna är nästan alltid nere. När hon ser andra hundar skälla så börjar hon morra, eller så skiter hon i det. Och justja, har man varit borta länge och hon faktiskt skulle låta när hon hälsar, då piper hon! Lågmälda utdragna, nästan väsande piiiiip piiiiip piiiiip :p

Unghunden skäller ibland, när hon har tråkigt och jag vägrar leka med henne :p Det är då riktiga skall, och man hör verkligen på henne att hon är på bushumör. Sådana skall som hon ger ifrån sig har jag aldrig någonsin hört från hennes mor, min gamling.

Min hund (schäfer/husky). Skäller myyyyyycket sällan. Hänt ett sådär fåtal gånger så man tänker "Va? Kom det där från dig?".

Men däremot detta gnällande, pipande och ylandet. Det är den pratande schäfern som kommer fram i han då. Han träffar mycket min mammas renrasiga schäfer och tar efter myyyycket. Puuuuh. Ibland önskade jag att det vore skall mer en det där gnällande ;-)

Våran Engelsk Springer Spaniel skäller väldigt sällan istället så gnäller hon, tjuter, kvittrar (ja hon låter som en fågel), grymtar och sådär, undra om uppfödaren gav oss en hund eller en mix av massa djurslag?

Helt OT

Betvivlar starkt att det är APBT i henne, finns ytterst få renrasiga stambokförda sådana i Sverige o de lär inte vara tillgängliga för blandisproduktion, däremot sägs det ofta i diverse mixar, eftersom det låter tufft, eller något.

Rottisar är kända för sitt speciella prat/morrande.
Njut av din hund som inte skäller!

mvh

Varför är det så tvivelaktigt?
Vi har en kille här hemma som är Amstaff/APBT, och ett par som äger hans bror äger en äldre omplacering som är Amstaff/APBT.

Då jag inte var med och köpte honom så nej.
Men min sambo som äger - ja.

Jag har en rottweiler, och han har ganska långt till skallet också. Är inte ofta han skäller, utan han pratar mer;) Han bor med en skällis, och han är tyst när hon skäller.

Vi har "tränat" fram skall via lydnad. Främst för att han ska lära sig markera via skall. (Började med skallmarkering via sök, men har gått över till rulle)

Har en chihuahua som ytterst sällan skäller. Annars är ju småhundar kända för att skälla/bjäbba. Hon kan "muffa" till lite därimot. När hennes mamma och en annan chi kommer hit så skäller dom i kapp men våran tittar bara på dom med en blick som säger "tyst, ni för oväsen". Hon har skällt om hon blivit överraskad men inte annars.

Hon ser ganska rolig ut när hon lyfter på överläppen och det hörs ett "muff"!!

S.

Min setter skäller inte men ylar ibland när han blir lämnad ensam (t.ex när mamma råkade stänga in honom i garaget) Mammas cocker skäller inte heller.

Tänkte höra här om någon varit med om ngt liknande.
Jag vet att det finns raser som inte skäller, men så är inte fallet för min hund.
Hon är rottweiler/amstaff/pitbull och jag har aldrig hört henne skälla.
Jag har hört henne "muffa" i sömnen och två ggr har hon gjort en såndär hälsnings "morrning". Inte morr utan ja, vet inte hur man ska förklara det men så är det ju många hundar som gör, så någon borde fatta vad jag menar :P Tex när man kommer hem och hunden varit ensam.

Jag klagar absolut inte, fruktansvärt skönt med en hund som är knäpptyst, men man undrar ju lite varför! Hon tittar bara på andra hundar när dom skäller, hon säger inget när det knackar på dörren osv.

Någon som också har en hund som inte skäller?

Skönt :)

Önskar jag hade samma tur som dig!!:D

Liknande trådar

Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 446
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 902
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 986
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 155
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka