hund som ges bort gratis till fremmande....

I

Icebabe_1

är det en annons på blocket som jag hittade igår.
jag blev lite irriterat,då hunden är 14 veckor eller månader,kommer ej ihåg just nu,jag skrev till killen och skällde lite på honom om han har tänkt på att folk kan vara falska för att få tag i en gratis hund,efter ett tag så karnsje dom tröttnar på hunden eller att dom vanvårdar den pgr av att den faktisk inte kostade nått.
Det är ju lika med kattungar,i min mening skall inte ett ENDA djur ges bort gratis.det är FEL.

nån som håller med mig????

jag fick svar av killen och han säger han hittade ett bra hem åt hunden,men frågade även vad jag menade med mitt mail,jag förklarade åt han.och frågade hur mycke han visste om denne som tog hunden,har dock ej fått svar av han ennu. :confused:

Håller med dig.. Djur ska inte ges bort hur som helst. Dessutom får ju inte vovven något värde att försäkra den för! Jag köpte min omplaceringsdobbe för 3500 kr. Men vi skrev ett kontrakt på 8000 kr för att få ett högre försäkringsvärde...

/Maria

jag har köpt en collie för 200 kr en gång :eek: dottern hade blivit akut allergisk och det var högst upp i sverige, kravet var att man skulle komma och hämta hunden i person, alltså ej skicka med tåg/flyg... massor med folk hade försökt få honom skickad, jag var den första som var villig att komma och kolla på honom. 50 kr/tassen stod det i annonsen :D Hur som helst, hunden bor nu hos mitt ex's syster och trivs jättebra :)

det är helt seriöst,kan jag säga på en gång då han svarade till mig.

som sagt,inga djur ges bort gratis.

varför ett djur eller hund inte skall ges bort gratis?????
vell,det är vell inte svårt att tänka sig varför.
visst,vissa av oss kan ju ta imot en gratis hund eller katt,då vi vet att vi tar faktisk hand om dom.
men det finnes folk som inte gör det och derför skadar djuret eller tröttnar och bara släpper ut den på gatan eller så.
man vet aldrig,derför borde man ta betalt för djuret och derför sörja för att djuret har ett värde.på ett papper.
jag säger inte att alla folk är så,men det finns folk der ute som inte alls borde ha djur.serligt inte en hund.
jag tror flera håller med mig på dette

okey,men du tar nog hand om hunden då?
jag säger ju att inte alla är lika,men det finns folk som har onda insikter også der ute

Jag fick en hund gratis igår faktiskt.Men jag svarade på en omplaceringsannons och efter att ha pratat en stund om hunden som jag tyckte passade perfekt så frågar jag om priset och får då svaret Nej vi vill ha nåt för honom ett bra hem är viktigare än pengar,och dom tyckte vi passade bra så vi åkte dit tittade på honom pratade lite och tog sedan med oss hunden hem.Jag har inga som helst avsikter att inte ta hand om ordenligt inte med hunden eller nåt av mina andra 23 djur jag har här hemma.Jag mer eller mindre prackade på dom mitt telenummer så dom kan ringa om dom vill.
MVH Rex

Jag fick en BC tik gratis nu för ett tag sen, jag ville dock betala för henne,det är inte mer än rätt, men det ville inte dom som hade henne. Dom tyckte det var bättre att hon fick ett bra hem där hon fick arbeta än att dom skulle tjäna pengar. Personligen skulle jag aldrig ge bort ett djur gratis...

Jag har gett bort djur gratis.2hästar och en minigris.
Men jag vet vart de finns och hur det mår så där har jag haft enorm tur, :eek: :)men annars så skulle jag heller inte vilja rek att ge bort djur. :crazy:

tror inte det betyder så mycket för folk om dom har kjöpt den för några tusenlappar om dom inte har lust till at sköta den riktigt. Man måste heller vara mycket noga med den man ger djuret till. Göra prosessen lite jobbig och lång med mycket besökande av hverandra. Om dom inte lessnar vill dom verkligen ha djuret.

Väldigt dumt at bara skänka bort annars!

Om du har läst ordentligt så ser du att hon svarade på det jag skrivit om vad jag gjorde med min hund.

Ja jag kan hålla med om att den tilltänkta nye ägaren är villig att komma och lära känna djuret lite och träffa mig som ägare osv så känns det som seriöst "byte av ägare".Men tyvärr så många gånger vill de helst att man ska skicka djur utan att ens se det eller något. :(

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 015
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 401
Senast: Satis
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 396
Senast: Mirre
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar