Hund som fiser!!

Zoya

Trådstartare
uäääck! :eek: Min gammelhund (snart 11 år) har börjat fisa nåt så förskräckligt. Hon får samma foder som de andr ahundarna och de fiser inte alls!
Detta foder (Royal Canin maxi mature) har de dessutom ätit länge så inget foderbyte som kan vara boven.

Vad kan detta bero på, är det bara så att hon är gammal och rutten :o eller går det att förebygga på något sätt?

Det är ju allt annat än roligt när man sitter i soffan och kollar på film o hunden ligger nedanför och släpper dessa "bomber" :crazy: :eek:
 
Sv: Hund som fiser!!

Kan tyvärr inte hjälpa, ville bara meddela mina sympatier.

Jag har en valp som brukar sova under soffbordet. Med rumpan åt vårt håll. Och fisa i sömnen. Det är ju så man storknar. :crazy:
 
Sv: Hund som fiser!!

Har givit mina hundar av olika raser Royal under väldigt många år men har varit tvungen att byta pga av bland annat ökat "fisande"!

Dessutom andra problem som lös avföring, klåda osv.

Dessa problem har uppkommit under de senaste fyra åren. Har nu ä sedan ett år tillbaka, bytt foder och samtliga proplem har försvunnit.
Observera att det gäller olika raser så det är inte fråga om mina linjer inom en ras.
 
Sv: Hund som fiser!!

Valpis blev kass i magen av Eukanuba som han fick först. Nu äter han Hills och är jättefin i magen, så vi har överseende med fisandet. De enda som lider av det är jag och maken.
 
Sv: Hund som fiser!!

Valpis blev kass i magen av Eukanuba som han fick först. Nu äter han Hills och är jättefin i magen, så vi har överseende med fisandet. De enda som lider av det är jag och maken.

Ja, där ser man. Jag bytte till Eukanuba och mina hundar blev bra!!
 
Sv: Hund som fiser!!

När man talar om trollen: Valpis ligger bredvid mig i soffan. Med rumpan åt mitt håll. Och fiser. Euuuuwww....
 
Sv: Hund som fiser!!

Min hund kan råka släppa sig ibland också! :o


Usch vad det luktar :( :mad:
 
Sv: Hund som fiser!!

När hundar blir äldre så försämras ju de flesta funktioner, antagligen då också tarmmotoriken => mer fisar. Du skulle ju kunna testa att ge lite mer fibrer. Har hunden lite lösare avföring också? Jag testade ett pulver som heter StoMax på min hund dåjag fick ett gratisprov och jag tyckte det funkade jättebra. Vet inte riktigt var man får tag på det då jag fick det först och köpte en ny på Hundmässan sen, men tror nog det kan finnas i hundbutiker och kanske på en del kliniker.
 
Sv: Hund som fiser!!

Jag vet precis hur det är :D Mina fes konstant när jag körde med RC men nu har jag bytt och som tur är så har de slutat fisa :D Men vad det beror på för din del vet jag inte =)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 262
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Hej! Jag har fått reda på av veterinär att min hund har ledproblem på båda fram. Hon markerade mycket på båda. Det var när hon var 9-11...
Svar
8
· Visningar
1 964
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Har bytt foder för ca 3 veckor sen,nu dricker "gammelhunden" väldigt mycket vatten,har 4 liters skålar(fyller dock inte ända upp),och...
Svar
5
· Visningar
6 248
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag är medveten om den enorma mängd fodertrådar som finns här, men väljer ändå att skapa en ny. I dagsläget äter mina hundar...
2
Svar
28
· Visningar
2 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp