Hund som bubblar i vattenskålen?

Myzan87

Trådstartare
Har stött på ett (vad jag tycker) en konstig men rolig sak när det gäller min hund. Jo, det är så att när hon har druckit vatten så "bubblar" hon..dvs hon kör ner nosen i vattnet och blåser ut luft så det blir bubblor och sen försöker hon fånga dom :D hon är ju bara 7månader så det har kanske sin lilla orsak...? Men det ser himla skoj ut varifall :rofl:

Sv: Hund som bubblar i vattenskålen?

min gör/gjorde det oxå vid 7 mån och nu i fall att vi lägger ngt i vattenskålen som hon vill ha... =)

Vi har en åtta-åring som gör det fortfarande :D

Åh, det hade jag glömt - min dansk/svenska gårdshund gjorde också så som unghund. Fram till 1 år ungefär. Det lät jätteroligt när hon lekte med vattnet.

Labben gjorde det när hon var ung. Först hade hon tappat ett gruskorn i vattenskålen och försökte plocka upp det - då upptäckte hon att det var kul att bubbla.

Haha, vad skojigt :D

Min hund brukar göra så när han badar i sjön och försöker fånga saker under vattnet. Stoppar ner nosen och bubblar, sedan ser han jätteförvånad ut :p

kl:

min nu döda Flathane gjorde så hela sitt liv..och inte nog med det,när han drackså stoppade han ner huvudet upp til ögonen o drack på det sättet med nosen under vatten.

jaghar absolut ingen aning änidag hur det gick till,varför han inte fick vatten i lungorna

thina

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 822
Senast: nilie
·
Övr. Hund Jag har en schnauzer ( jo, både envis och gör som hon vill;) ). En underbar hund som KAN gå fot, är lyhörd, vill väl, är lydig...
Svar
14
· Visningar
1 353
Övr. Hund Jag och Ilo har fastnat med ett trix. "Bubbla". Hunden ska lägga nosen i vattnet och göra kaffekoppen. Hittils doppar han nosen i en...
2
Svar
24
· Visningar
2 524
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka