Hund som är jobbig med maten

Sv: Hund som är jobbig med maten

tack för era svar,ska prova det där med en petflaska då hon gillar såna haha;)
men hon är som sagt fin i hullet och pigg och leker.:)

Sv: Hund som är jobbig med maten

en hund på 10 månader som löper???? :confused:
hur kan detta vara möjligt? det brukar inte komma igång förrän hunden är ca 2 år gammal...

När löpen kommer på en hund är mycket individuellt. Ofta brukar man säga att stora hundar löper senare än små men som sagt, det är individuellt. Finns hundar som börjar löpa vid 4 månader. Våran tös är nu 11 månader och har sitt första löp.

TS. Sitter här hemma själv med en tik som bara vill äta en gång om dagen men precis som nämnt innan så är det ingen fara så länge hunden är pigg, glad och normalviktig. Så länge hon är det så betyder det att hon får allt det nödvändiga hon behöver. Sen brukar inte tikar äta så värst mycket under och en bit efter löpet, de brukar få ökad aptit innan löp och under löpet avtar detta. Min löper just nu och äter när hon känner för det, skålen står framme påfylld. Ingen hund svälter sig frivilligt.

Här kan du och ovanstående läsa mer om tikens löp. En mycket läsvärdig sida tycker jag.

Liknande trådar

Hundhälsa Gammelvovven fick i April (om jag inte minns tokigt) något slags krampanfall,vi var till veterinären dagen efter och allt såg bra ut,vi...
Svar
11
· Visningar
14 184
Senast: Fibusen
·
E
Övr. Hund Hej! Min hund har alltid varit svårfödd, men ändå ätit hyfsat varje dag. Nu tyckte jag att jag hittat den perfekta...
Svar
11
· Visningar
1 253
Senast: ebba85
·
Hundhälsa Min rottis på 10 mån. Hon äter inte sin mat. Vi har provat allt, tort , blött, olika tider på dagen . Konkurens katt , annan hund. Vi...
2
Svar
30
· Visningar
8 645
Senast: Sandra78
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar