Hund sjuk?

LouiseOlsson

Trådstartare
Jag åkte iväg och hälsade på min syster i 8 dagar och kom hem idag. Min mamma tog hand om min hund så länge, och det hade inte varit några problem alls. Men igår tog mamma med Dixie (Min hund) till veterinären för att klippa klorna. Hon måste få lugnande då hon blir så himla rädd, och det gick bra. Hon somna så fint och kloklippningen gick bra, men mamma sa att hon var ovanligt svårväckt vilket hon aldrig varit tidigare under samma omständigheter.. Såg inget problem med det, hon var väl trött helt enkelt. Men sen efter mamma och Dixie kommit hem igen så började Dixie att pipa lite smått, notera att detta var mot kvällen det började.. Hon somna nästan direkt när hon kom hem.. Och idag när jag kom hem så var hon så glad att se mig igen, hon hoppade och viftade på svansen som hon brukar göra. Men sen när allt börjat lugna ner sig så märkte jag att hon nästan verkade lite skruttig, hon var liksom inte sitt busiga jag.. Och sen så pep hon från och till lite grann och jag blev ju så klart himla orolig över detta då hon aldrig sen hon var valp har pipit en enda gång. Så jag frågade mamma när detta pipande började så sa hon, efter veterinärbesöket, som alltså var igår..
Jag är rädd att hon blivit sjuk av det lugnande medlet eller att hon kanske fick i sig för mycket och att det fortfarande finns kvar i henne? Jag har funderat på att ringa veterinären imorgon då det är stängt nu, men jag vet inte om jag kanske överreagerar över det hela? Hon har alltid piggnat till och blivit sig själv någon timme efter att ha fått lugnande förut, men det känns nästan som om det finns kvar i hennes system, att effekten inte riktigt har släppt, eller att hon blivit sjuk av det :c
Någon som har nå liknande erfarenhet av detta?
 
Mina ena heeler har fått lugnande ett flertal gånger, men en av gångerna blev hon riktigt knas och det tog 1,5 dygn innan hon var normal igen. Hon pep, hon knorrade och var allmänt groggy under hela tiden. Blev rätt orolig, men sedan släppte det. Vänta tills imorgon och är hon inte bättre då, så hör med veterinären.
 
Mina ena heeler har fått lugnande ett flertal gånger, men en av gångerna blev hon riktigt knas och det tog 1,5 dygn innan hon var normal igen. Hon pep, hon knorrade och var allmänt groggy under hela tiden. Blev rätt orolig, men sedan släppte det. Vänta tills imorgon och är hon inte bättre då, så hör med veterinären.
Okej, tack för svar! Hon har ju aldrig varit sjuk så man blir ju lite orolig
 
Min förra labbe tog ungefär 24 timmar på sig att återhämta sig efter att ha fått lugnande. Kan det vara så att hon har ont annars om de klippt för mycket på klorna?
 
Jag hade världens gladaste rottweiler som bara blev rejält grinig när han behövt få lugnande vid en del vetrinäringrepp. Dåligt ölsinne helt enkelt.
Verkar hon frisk för övrigt hade jag avvaktat någon dag
 
Jag hade världens gladaste rottweiler som bara blev rejält grinig när han behövt få lugnande vid en del vetrinäringrepp. Dåligt ölsinne helt enkelt.
Verkar hon frisk för övrigt hade jag avvaktat någon dag
Blev orolig för hon verkade nästan deprimerad, men nu har hon återgått till sitt normala jag igen :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 169
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp