Hund på Halsen!

H

hasselby

En släkting till mig har gått bort! Och nu har jag fått en hund på halsen som jag ska hitta lämpligt hem åt.:cry: Det är en två årig blandras av schäfer/Terv..

Tips?
Hur ska jag gå tillväga?
Tacksam för svar!

Vet inte hur jag ska göra med honom. Men han e världens snällaste..

Sv: Hund på Halsen!

Sätt ut en annons på Blocket. Fråga runt bland alla hundmänniskor du känner. Någon kanske känner någon som vill ha (och kan ta hand om) en hund.

/KT

det luktar smygannons om det här inlägget....

Smygannons??? Inte lite fräck du!:o Vill igentligen att hunden ska hamna hos någon jag känner så..

Behöver bara lite tips på saker jag bör tänka på.. Då det var min farbrors hund.. Och han e nu väck! Så jag har lite svårt att tänka klart!

Men annonsera kan man ju göra gratis både här och där, så det e ju inge problem...

Skulle vara glad att slippa påhopp detta inlägg..

Tips och råd är däremot välkommna:)

Beklagar sorgen-vet hur jobbigt det är då jag själv förlorade min morfar i höstas förra året.:(

Är det ingen i släkten som kan tänkas ta hunden, eller några vänner?
Annars är det bara att sätta ut annonser och leta efter ett bra hem.

Lycka till.

Beklagar sorgen-vet hur jobbigt det är då jag själv förlorade min morfar i höstas förra året.:(

Är det ingen i släkten som kan tänkas ta hunden, eller några vänner?
Annars är det bara att sätta ut annonser och leta efter ett bra hem.

Lycka till.

Nej det e ju inte det!! Och det e så svårt för att jag vill att han ska få det bra..
Man jag och hunden ska åka och hälsa på en familjen svensson imorgon.. Hehe dom bor på landet och verkar vettiga.. Så vi får väl se..

Jag skulle nog höra mig för bland vänner och bekanta och be dem att söka runt bland sina vänner. Då kan du ju ha lite koll på hur han mår där han är också. Håller tummarna för att du hittar en bra matte/husse!

Jag skulle nog höra mig för bland vänner och bekanta och be dem att söka runt bland sina vänner. Då kan du ju ha lite koll på hur han mår där han är också. Håller tummarna för att du hittar en bra matte/husse!

Tack så mycket!

ta kontakt med tex hittehund.se de är en svensk organisation som hjälper till med omplacering. Där kan du om inte annat läsa lite vad man ska tänka på m.m

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 320
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: Rugge
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
765
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka