Hund på dagarna

G

gladajag

Hej!
Jag funderar på att skaffa hund, jag jobbar inom vården så mina tider är väldigt oregelbundna. Det växlar mellan dag, kväll, natt och helg. Har en sambo som jobbar dagar.
Nu till min fråga, det finns ju massor med hundar men hur gör alla på dagarna när de jobbar?? Jag jobbar max 2 dagar per vecka men om jag skaffar en hund hur löser man det på dagen?? Varken jag eller sambon kan åka hem, det innebär att hunden får vara själv 07-16, klarar den det??

Vi vill så gärna ha en hund då vi för övrigt har gott om tid för den men dessa dagturer, hur löser man dem??

Fia:bump:
 
Sv: Hund på dagarna

Ni har inte någon granne som är hemma under dagarna? Eller någon annan ni litar på.

Vissa hundar klarar ju av att vara hemma under så pass lång tid men det är inte att rekomendera då hunden inte kan trivas i det. Anser jag i alla fall.
 
Sv: Hund på dagarna

Skaffa en dagmatte så den slipper vara ensam för länge.
 
Sv: Hund på dagarna

Hej,
Jag jobbar som polis och min man jobbar som arb.ledare på en fabrik.
Har haft hund sedan 14 år tillbaka, (men dock inte make).
Mina föräldrar har hjälpt till, en annan hundkompis och jag har hjälpts åt.
Numera jobbbar maken dagtid och jag periodplanerat. Det blir mycket kvälls och nattjobb för mig, då är ju maken hemma.
Problemet är att vi två inte ses så ota, men när jag har mina fridagar så försöker vi göra vår tid tillsammans kul.
Så har vi lyckats väldigt bra.
Endast ett fåtal ggr som mina föräldrar fått rycka in.
Vi väntar nu valp, så jag har tagit ledigt 8 veckor, då det måste finnas ngn tillgänglig hela tiden, nästan. Den föddes igår.....

Lycka till..
 
Sv: Hund på dagarna

Hej!
Jag funderar på att skaffa hund, jag jobbar inom vården så mina tider är väldigt oregelbundna. Det växlar mellan dag, kväll, natt och helg. Har en sambo som jobbar dagar.
Nu till min fråga, det finns ju massor med hundar men hur gör alla på dagarna när de jobbar?? Jag jobbar max 2 dagar per vecka men om jag skaffar en hund hur löser man det på dagen?? Varken jag eller sambon kan åka hem, det innebär att hunden får vara själv 07-16, klarar den det??

Vi vill så gärna ha en hund då vi för övrigt har gott om tid för den men dessa dagturer, hur löser man dem??

Fia:bump:

Jag har dte precis som du att jag går ca 1-2 dagar i veckan lite längre dagar. Ibland går jag korta dagar hela veckan då jag börjar plugga. När jag köpte min hund som idag snart är 3 år så tog jag semester den första månaden när jag köpte han så jag kunde vara hemma hela tiden med honom. Sen dem första 7 månaderna hade min mamma med honom på sitt jobb. Efter det så gick jag hem till honom på min lunch då jag jobbade 5 min hemifrån plus jag int eville att han skulle vara hemma mer än max 4 timmar själv. Idag när jag går längre dagar har min mormor honom på dagarna. Jag vill inte lämna han många timmar själv då jag inte tycker det är rätt mot honom och pga att jag aldrig gjort det innan heller. Har du ingen du känner som kan ha honom hemma hos sig när du jobbar?
 
Sv: Hund på dagarna

Rent generellt så NEJ en hund mår inte bra av att ligga ensam hemma från 7-16..

Dagmatte/husse?

Dagis ?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 198
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 912
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Vad läser du just nu?
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp