Hund på dagarna

G

gladajag

Hej!
Jag funderar på att skaffa hund, jag jobbar inom vården så mina tider är väldigt oregelbundna. Det växlar mellan dag, kväll, natt och helg. Har en sambo som jobbar dagar.
Nu till min fråga, det finns ju massor med hundar men hur gör alla på dagarna när de jobbar?? Jag jobbar max 2 dagar per vecka men om jag skaffar en hund hur löser man det på dagen?? Varken jag eller sambon kan åka hem, det innebär att hunden får vara själv 07-16, klarar den det??

Vi vill så gärna ha en hund då vi för övrigt har gott om tid för den men dessa dagturer, hur löser man dem??

Fia:bump:
 
Sv: Hund på dagarna

Ni har inte någon granne som är hemma under dagarna? Eller någon annan ni litar på.

Vissa hundar klarar ju av att vara hemma under så pass lång tid men det är inte att rekomendera då hunden inte kan trivas i det. Anser jag i alla fall.
 
Sv: Hund på dagarna

Skaffa en dagmatte så den slipper vara ensam för länge.
 
Sv: Hund på dagarna

Hej,
Jag jobbar som polis och min man jobbar som arb.ledare på en fabrik.
Har haft hund sedan 14 år tillbaka, (men dock inte make).
Mina föräldrar har hjälpt till, en annan hundkompis och jag har hjälpts åt.
Numera jobbbar maken dagtid och jag periodplanerat. Det blir mycket kvälls och nattjobb för mig, då är ju maken hemma.
Problemet är att vi två inte ses så ota, men när jag har mina fridagar så försöker vi göra vår tid tillsammans kul.
Så har vi lyckats väldigt bra.
Endast ett fåtal ggr som mina föräldrar fått rycka in.
Vi väntar nu valp, så jag har tagit ledigt 8 veckor, då det måste finnas ngn tillgänglig hela tiden, nästan. Den föddes igår.....

Lycka till..
 
Sv: Hund på dagarna

Hej!
Jag funderar på att skaffa hund, jag jobbar inom vården så mina tider är väldigt oregelbundna. Det växlar mellan dag, kväll, natt och helg. Har en sambo som jobbar dagar.