hund på buss?

Sv: hund på buss?

KL

Busschauffören får svara då ;)

Man får ta med hunden på bussen. Men i vissa fall då det exempelvis finns fler hundar på bussen kan man nekas. Inom vissa bolag får man betala för hunden, ibland om den är större än att den kan sitta i knäet... Men vem kan inte få upp i GD i knät om man vill tillräckligt mkt ;)

Men man ska kunna ha hunden med sig på bussen, men var beredd med lite extra pengar utifall att! :)

/Fia

På våra bussar verkar det som det är helt ok! 1 hund gratis,(2 eller flera får man betala!har jag för mig)
Våran hund och tidigare hundar brukar åka med någon av barnen mellan Nyköping/Katrineholm/Nyköping!

Och mellan Nyköping/Tystberga/NYköping på bussen,så är det många som har hund med sig till skolan(naturbruksgymnasium)

Men jag vet att det är långt bak som gäller!

Vet ej hur det är med hund i sätet,våran 40kgklump ligger på golvet!

Och även om jag själv är hundägare,så skulle jag få psykbryt om jag satte mig på ett säte om en hund varit där och lerat ner/hårat!

Senast ändrad:

*kl*

Här i Nyköping åker vi gratis med hundarna på både stadsbussarna och lantsortsbussarna. Jag har med mig mina åtmindstone ett par gånger i veckan:-)

Har alltid med mig en handduk som de ligger på.

buss2.jpg
buss1.jpg

Har hört att det är max 3 per person som gäller, men det har aldrig jag märkt av..?

Gilly

*kl*

Där jag bor (skaraborg) så betalar man hund som ungdom, men ibland åker dom gratis.

När ni åker med hund: Vad har ni på hunden då? Munkorg/halti/sele eller vanligt halsband?

Jag har själv bara halsband på både westien och pitbull/amstaffen.

ja åker ofta buss (västtrafik) med mina hundar jag får betala en kupong för dom och sitta längst bak

Tack alla för svaren!!
Jag fick åka med och busshafförerna(stavas:confused:)
pratade även lite med honom:D
Han är en liten hund, och jag hade honom i knät på ditvägen och på golvet på hemvägen;)

ja det brukar man få göra.

Här jag bor (jönköpingslän) åker alla hundar gratis. Men i kommunen brevid(kalmar län) får man betala som en ungdom per hund.

jag åkte ofta buss med min hund tidigare de brukar oftast bara hänvisa till bakre delen av bussen. däremot kan e begära att du ska ha hunden i transportbur.

Man ska alltid, i all kollektivtrafik (buss, spårvagn, tunnelbana) sitta i bakre delen av fordonet med hund. Tåg ska man självklart sitta i pälsdjurvagnen.

När jag har åkt buss med mina hundar så har jag suttit långt bak och ibland fått betala för hunden också..det är olika från vem det är som kör. Vissa säger bara: "Ne, jag betalar inte för hunden. Den har ju fyra ben :) " Men jag har faktiskt fått betala ganska ofta för mina vovvar men det kanske beror på att de är ganska stora ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
632
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 483
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
781
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
781
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10