Hund och sommar gäster

Rotterö

Trådstartare
Här på denna Ö kommer det en massa sommar gäster nu denna tid.
I dag var jag på långpromenad med min Rottweiler. Har gått ca 45 min. Så möter jag en hund på grusvägen lös.
Jag vet ju inte vad som skall hända. Jag kan inte göra mer än att släppa på min hunds koppel.
Jag fortsätter fram ca 300 m där ligger ett hus.
Dom som bor där va på utsidan. Är det eran hund ? Ja . Koppla din hund då .
Nej det behövs inte det händer inget sa dom. Hunden går under staketet.
Jag fortsatte min promenad. Den lösa hunden följde med mig frammför oss. Ägarna brydde sig inte.
Jag hade med mig denna lösa hund halva min promenad.
Jag blir så irriterad på folk som är så jäkla norsalanta. Det är ju koppeltvång.
Min promenad gick igenom en gård med 5 hästar. Tänk om det hade hänt något.
Vad tycker ni om detta :eek:

Sv: Hund och sommar gäster

fast är det verkligen koppeltvång på den egna gården?
däremot har de ju brustit i att hålla koll på hunden så att den inte rymmer.

men visst är det irriterande, jag och min hund har blivit attackerade flera gånger av en galen schäfer med en minst lika puckad matte :mad:
dessutom vet man ju aldrig om den andra hunden är sjuk, tex rävskabb, och börjar bråka med sin egen :eek:

Jag vet inte hur det är inne på sin egna tomt. Men dom va utanför sin tomt. Hunden hade stuckit ut. Där skall han vara kopplad. Men de hade ingen koll på sin hund. Han sprang ju med mig långt sedan.
De ropade inte ens på hunden.
Då blir man tok galen.
Tänk om min hund hade varit grinig på andra hundar. Vad hade hänt. Nu har jag en snäll rottis på 14 mån. Och när de skiter i vad man säger till dom ggrr:devil::devil:

Vi har samma problem här nu under sommaren. Min hund har redan blivit attackerad en gång av en lösspringande hund nu i sommar.

Senast idag när jag var ute och gick på en smal stig nere i hamnen så träffade jag på en familj (tyskar) med en hund så jag gick ur vägen så de kunde passera. Då stannar tanten, som håller hunden, en centimeter ifrån oss och ska till att klappa min hund och verkade vilja att hundarna skulle hälsa. Jag kunde ju inte säga nåt eftersom jag inte kan tyska så jag gick bara därifrån. Hur kunde hon veta att min hund inte skulle hugga henne eller hennes hund?

Kan du inte ta med deras hund nästa gång och lämna av den hos polisen? :angel: :devil:
Det borde ta skruv efter att dom får hämta vovve för 10e gången hos Farbror Blå.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 622
Senast: Linda_A
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 266
Senast: Takire
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 394
Senast: vallhund
·
Övr. Hund I lägenhetshuset jag bor i nu är det ett par som har sina två hundar lösa ute på tomten som hör till lägenheterna. Det är ett litet...
Svar
9
· Visningar
1 344
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka