Hund och katt går inte ihop????

caradan

Trådstartare
Hämtade hem tjockis vovven igår och hemma finns 2 kattungar på ca 11 v. (hanar) Vovven har bott tillsammans med 5 katter, 2 hundar samt 5 människor innan utan problem.
Men igår då min ena bäbis kom ner på golvet så hoppar vovven på honom och biter honom över ryggen. Dunder (katten) blir ju självklart livrädd och skriker. Jag sliter tag i vovven och säger ifrån att så gör man inte.
Vågar ju knappt ha dem i samma rum nu, tänk om han hade bitit ihjäl min lilla misse.

Hur kan detta tränas bort??? Han är ju faktist kattvan....

Måste ha HJÄLP!

Sv: Hund och katt går inte ihop????

Min erfarenhet är att hundar skiljer på katter och katter. Dina katter är inte dem han varit med förut. Mina hunder sov ihop med husets katter, men ve den främmande katt som kom in på tomten.
Mitt råd är att du har dem åtskilda när du inte är med.
Sätt upp en grind i en dörröppning. Låt dem lära känna varandra. Katterna måste alltid ha en reträttväg.
Ta det lugnt och gör ingen affär av det hela, så kommer allt att ordna sig.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 396
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Jag har 2 hundar, hovawart, en tik på 5 år o en hane på 8 år. Nu har vi fått in en kattunge i huset o behöver tips för hur vi vänjer...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama