Hund med epilepsi....

Domino_s

Trådstartare
Våran tik hade ett anfall i måndags....av vad vi är 99% säkra på är epilepsi....(en kompis golden hade den sjukdomen och den gjorde likadant)....

Det började med att hon inte kunde resa sej ordentligen, sen trillade hon omkull...framstupa på huvudet....Hon började skaka och rycka....benen helt stela och utsträckta....efteråt hade hon svårt att fokusera blicken och verkade nästan inte känna igen oss....:cry:

Undrar bara om det är någon här som har en hund med denna sjukdom eller har erfarenhet av det....

Sv: Hund med epilepsi....

Nej självklart....Detta vet jag....Har för mej att hunden ska ha 3 dokumenterade anfall eller att man gjort en utredning innan man kan konstatera epilepsi....

Men det är ändå skönt att veta att man inte e helt ensam med detta....

Det är en hemsk upplevelse att se sin älskling ligga där på golvet och man kan inte göra nåt åt det....:crazy:

Sv: Hund med epilepsi....

Vår förra hund hade epelepsi.
Han levde ett gott och anfallsfritt liv med medicin tills han togs bort av andra anledningar :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 365
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Vet inte om det här är en "ge mig tips-tråd" eller bara en skriva-av-mig-tråd. Min lilla tik fick något slags anfall i början på...
Svar
8
· Visningar
2 593
Senast: martha
·
Övr. Hund Har en förmodligen extremt korkad fråga med ett förmodligen väldigt enkelt svar, men jag löser det inte i huvudet mer än på ett sätt...
Svar
16
· Visningar
2 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka