Hund klipp maskin!?

W

Wilma

Någon som har något tips på en bra prisvärd maskin? Vad ska man tänka på när man köper en!?
Brukar lämna in min beardi(banna mig inte, hon mår bättre så när hon springer i stall o ladugårdar) på klippning en gång om året men har funderingar på att köpa en egen maskin.

Mycket tacksam för alla tips jag kan få!

Sv: Hund klipp maskin!?

Jag har en Moser max 45 som jag tycker är prisvärd... klipper bara min egna cockerspanieltik med den, och till det funkar den perfekt. "Värstingen" bland klippmaskiner är ju Oster, men man behöver ju inte ta i så mkt om man bara ska ha till den egna hunden.

Med tanke på beardisars päls, så bör du nog köpa en Oster A5.. Risken med en billigar maskin, som har svagare motor, är att du "bränner" ut motorn.. Dvs att den skär..

Jag har en Andis. Den är lite billigare än Ostern. Vad jag vet anses den vara lika hållbar som Ostern.

Om du skall klippa hunden varje år (kanske två gånger om året när du har egen maskin?) så skulle jag tipsa dig att köpa en kvalitétsmaskin. Jag säger detta med stöd av min egen dumdristiga snålhet.

Under fem år avverkade jag ett antal billiga Clas Ohlsson-maskiner. De tuggade sig fast i hundens päls, det tog evigheter att klippa honom och resultatet blev uselt. För att inte tala om hur "roliga" maskinerna var när de plötsligt bara dog...

Med en lite bättre maskin kan du välja skär (=välja längd på pälsen på din hund), skicka in det på slipning (det är värt den kostnaden) och den kommer förmodligen hålla hundens liv.

Önska dig pengar i födelsedagspresent/julklapp och du har snart din maskin! Jag fick min i födelsedagspresent och den har varit och är toppen!

Senast ändrad:

Det var min tanke att köpa enlite bättre maskin både för hundens skull o min egen. Jag betalar hur som helst 700kr per gång jag lämnar in henne o med tanke på att jag funderar på att lämna in henne nu igen så inser jag snabbt att det skulle snabbt vara insparade pengar även om jag måste köpa en "dyr" maskin.

Vars ska jag söka på internet efter dem. Bra hundbutik på nätet?
Ska ringa o höra lite priser hos de lokala djurbutikerna.

Oster A5, Andis, Moser?
fasen vilken djungel när man är så dåligt insatt. Har sett att man kan köpa de som både går att använda på¨häst o hund men sådan tur kan man väll inte ha?!

Wilma skrev:
Har sett att man kan köpa de som både går att använda på¨häst o hund men sådan tur kan man väll inte ha?!

Definitivt en Oster A5.. Farsan brukade låna min att klippa sina hästar med......

Fick höra av en försäljare att A5an låter högt?! Fast iofs ville hon sälja mig nå annat märke så, hade inte hemma någon Oster. Den låg runt 3000kr där. Hittade på nätet för 2000kr men det kan ju inte vara samma eller? den hette Oster A5 golden?!

Håller på att bli galen;)

Wilma skrev:
Det var min tanke att köpa enlite bättre maskin både för hundens skull o min egen. (...) Har sett att man kan köpa de som både går att använda på¨häst o hund men sådan tur kan man väll inte ha?!
Då ska du definitivt köpa en Oster A5.

Jo, det är samma. Köp en Oster eller Andis. Moser har jag haft 2 stycken, tycker de är skit.

På lyckliga fåret på nätet får du en Oster med skär under 2000 kr.
www.lyckliga.nu

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 553
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 270
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama