Zarro

Trådstartare
Jag har ju skaffat mig en liten kattunge som för tillfället bor hemma hos min morbror eftersom han fortfarande är en liten kille på nu 6 veckor.
Jag har ju jobbat på en kennel innan och brukar passa deras hundar fortfarande ibland.
Nu ska jag flytta hemifrån förhoppningsvis i helgen om målningen är klar.Vi jobbar som dårar.
Jag har frågat om jag får passa en utav deras hundar ibland och det får jag.Kommer förmodligen passa en hund som är 3 år nu i december.
Hon har ju inte träffat några katter innan och kattungen har inte heller han träffat några hundar innan.
Så nu är frågan..Hur ska jag bära mig åt sen för att vänja dom vid varandra?Kan inte tänka mig att det kommer bli så mycket problem men hade varit intressant att höra hur ni har gjort.

Sv: Hund-Katt

rent spontant tror jag att du får hålla vovven kopplad/under uppsikt och se till att det finns någonstans dit katten kan ta sin tillflykt om den känner sig hotad.

Sen får du nog låta katten ta det i sin egen takt, kanske den bara ligger och tittar på hunden från en säker plats ett tag eller något. Tänk på att det är kattens hem och hunden ses nog som "inkräktare" i början...

Nu har jag inte erfarenhet av detta men utifrån vad jag vet om katter och hundar tycker jag det låter vettigast :p

Oj, har det hänt något med mamman :(? Tänkte eftersom lillkissen är så ung? Minst 10 v och helst 12 bör de ju normalt vara när man tar dem från mamman (de utvecklas långsammare än valpar, som ju tas vid 8-10 v).

Håll ordentlig uppsikt på katt och hund, och se till att katten har någonstans att fly dit hunden inte kommer. Bra att det inte är förrän om ett halvår, så lillkisse hinner växa till sig.

Lycka till!

*KL*

Tjo!

Har själv katt och hund.. mina vande sig fort men då var hunden en liten skrutt när han kom och har fått lära sig den hårda vägen vad som händer om man inte lyssnar på katterna.. (hade faktiskt väldig hjälp av mamma katt under inlärandet att "inomhus och nattetid SOVER man!")