Hund i lgh?

Sv: Hund i lgh?

Hej.
Har en pumi i en etta i sthlm. + sambo och kanin :crazy:

http://vovve.net/i/Galleri/7/7206.jpg

Inte menat att ha det så. (Hunden är 7 år har bott i lägenhet 1 år)Det är ganska trångt.
Men pumin verkar inte besvärad.
På södermalm har vi flera hundgårdar där det alltid leker ett gäng hundar. Dom har så roligt! Han har inte lekt på det här sättet på flera år!:)

Innan bodde vi i radhus i förort. Ibland träffade man på en hund när man var ute. Inte alltid. Men det fanns ingen samlingspunkt som vi har här i stan.
Upplysta promenadvägar i vintermörkret är också trevligt. Vitabergsparken m.m.

Den mest perfekta lägenhetshunden (om man nu inte vill ha en superliten sak) tycker jag är olika slags vinthundar. Tysta och lugna inomhus och nöjer sig med att springa järnet då och då. Finns ju i olika storlekar och hårlag, kolla på http://www.vinthund.se/

Tittat på sidan o som du säger dom finns ju i olika modeller. Men jag vill gärna ha en lite rejälare hund, tycker dom ser lite...taniga ut :crazy: Afgahner o faraohundarna tycker jag är jättefina på sätt o vis men faller inte riktigt för utseendet ändå... :smirk:

Bor i lägenhet och det fungerar utmärkt!
Tycker inte de får färre promenader bara för att vi bor så, däremot saknar de ju den härliga gräsmattan som de ligger ute på när vi är på sommarstället - men då dras det ner på promenaderna istället.

Raser finns det så många, så kolla upp vilka egenskaper du är ute efter och sen finns det en hel djungel att plöja igenom....

Ähh hundar motioneras ju inte inomhus.
Enda hundar jag skulle dra mig för att ha i lägenhet är en del s.k "packhundar och en del av de mer extrema herdehundar
Men mer "normala" hundar som svenssons har så är det inag problem alls, kännr gott om folk som har både en och TRE brukshundar i både 1-2 rumslägenheter.

Antingen så vänjer man hundarna vid att man tar det lungt inomhus - å då märks inästna inte hundarna(jag brukade besöka 2perosner som hade 3 rottisar i en lite etta, och man tänkte itne ens på att det fanns hundar där, så fort man hälsat klart)

Eller så är man som mig som inte tycker det är nåt problem omhundarna röjjer lite och låter hundarna både busa med varnadra , träna fortgående och apportering och liknade i en tvåa*skratt*

Har haft hund både i lägenhet och mitt ute på landet - och bägge delarna har sina för/nackdelar.
Däremto så är det nästan LÄTTARE att ha hund i stan än på landet, var det gäller socialering,träningar osv.

escodobe skrev:
Däremto så är det nästan LÄTTARE att ha hund i stan än på landet, var det gäller socialering,träningar osv.

Det kan jag hålla med om! Som hundarna familjen har/har haft har ju sällan eller aldrig stött på andra hundar, dom ser ju mest bara gården o chansen är liten att man ska träffa på nån mitt ute i ingenstans. Vilket har resulterat i att nuvarnde hannen har jättesvårt med språket. Han vet helt enkelt inte hur han ska bete sej inför andra hundar. Är ju egentligen inget problem då han bor där han bor, men han har ju fått stryck nångång dels pga sina kommunikationssvårigheter och dels pga den andra hundens, enligt mitt synsett, mkt dåliga uppväxt o fostran...
Men som sagt, Bobby går ju bara hemma för sej själv (stackarn...) så det är ju inget han "lider" av, kanske på samma sätt som om han skulle träffa hundar dagarna i enda. Han blir ju uppstressad o nervös i närheten av andra hundar...

Svävar kanska lite väl långt bort ifrån ämnet nu men... det är sent o jag är trött, skyller på det! :cool:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar