hund i husbil?

Buck

Trådstartare
hur ska hunden vara lastsäkrad? hundbur fastskruvad i golvet?

pappa har en husbil och är ofta iväg med den, gamla hunden älskade att åka med och låg då lös på golvet mellan framsätena, även då jag var liten och vi var iväg så var hunden lös och låg då mitt i gången i bilen.

har aldrig funderat närmare på detta förens jag precis då fick en flashback till hund i husvagnstråden för ett tag sedan.
vad är det som gäller? då jag var liten så var det en veteran husbil vi körde med, dvs fanns inga bälten mer än i framsätena så vi barn låg och slappade (kramade spyhinken:yuck: ) bak i soffan..

men vad gäller för hund i husbil? finns ju sällan ngn plats för bur passande stor hund.

Många jag känner har gjort om garaget till hundbur och gjort en öppning in till bodelen så man har kontakt med hundarna. Jag brukar samåka med min kompis som har en husbil utan garage och då har vi hundarna i burar som är fastspända alternativ står mot en vägg i färdriktningen.

Många jag känner har gjort om garaget till hundbur och gjort en öppning in till bodelen så man har kontakt med hundarna. Jag brukar samåka med min kompis som har en husbil utan garage och då har vi hundarna i burar som är fastspända alternativ står mot en vägg i färdriktningen.
I denna är sängen direkt över garage delen med en liten trappa ivägen tyvärr. Annars vore det kanske en idé, i alla fall om hunden inte blir åksjuk.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 553
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 061
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 673
Senast: vallhund
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka