ako
Trådstartare
Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en äldre valp / unghund på 7 mån om en vecka). Någon ny transportlösning ska vi ju förstås ha. Här hemma finns en hopfällbar men i uppfällt läge mycket stabil bur (typ Dogman) och vi har lastgaller in till baksätet på bilen. Å ena sidan har jag alltid tänkt att krocktestad bur typ Mim, Artfex, Robust är det enda rätta, men å andra sidan - krasst sett så transporterar vi ju hästarna enbart bakom en aluminium- eller plyfalucka, och en bagagelucka för bil är ju betydligt rejälare än så, och i utrymmet där hundburen kommer att stå åker t o m emellanåt människor ibland då vi har 7-sitsig bil med de två sista sätena som uppfällbara bakom.
Mot den bakgrunden tänker jag att det kanske räcker till att börja med med en ”vanlig” bur.
Om det ändå ska köpas en riktig bilbur vill jag ha en rejäl en, och med utrymningslucka framåt som jag har konstaterat att många saknar. Har ni tips på fler märken som har det än de jag nämnde ovan?
Tack på förhand !
Mot den bakgrunden tänker jag att det kanske räcker till att börja med med en ”vanlig” bur.
Om det ändå ska köpas en riktig bilbur vill jag ha en rejäl en, och med utrymningslucka framåt som jag har konstaterat att många saknar. Har ni tips på fler märken som har det än de jag nämnde ovan?
Tack på förhand !