Hund för livet...

Sv: Hund för livet...

Jag forstar inte varfor det skulle vara varre att salja en hund an en hast vidare, om man inte ville ha den kvar av en eller annan anledning.
Nar man tingar valpar vid 2-3 veckors alder far man acceptera att vissa hamnar fel. Tyvarr ar det sa att uppfodarna vill ha tryggheten i att ha alla tingade tidigt.

Våra valpar tingas innan dom är födda, eller innan hanen ens är bestämd ofta.
Känns något fel under tiden vi lär känna valpköparna, så nekas dom en valp.
Vi har haft 2 valpar som fått omplaceras. Den ena pga barnet som föddes in i familjen visade sig vara allergisk, så alla deras hundar fick omplaceras. Den andra för att paret skiljde sig, och hunden då skulle få vara hemma ensam hela dagarna om någon part hade behållt den.

Varför skulle vissa hamna fel just för att en valpköpare tingar tidigt?

Håller med Bebben, varför skulle hundarna hamna fel bara för att de tingas tidigt??? Åker själv idag och ska tinga en valp, han är drygt en vecka idag:love:
Marija

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 824
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 619
Övr. Hund Det är så att jag ska hämta en hundvalp utomlands i september. Det är första gången som jag flyger med en hund, så jag har naturligtvis...
Svar
18
· Visningar
3 071
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama