Hund ensam hemma!

H

hasselby

Hur gör ni med era hundar lämnar ni dom ensamna hemma på dagarna? Om hur länge?

Sv: Hund ensam hemma!

Kastar ut lite godis på golvet och går.

De är själva i max 5 timmar. Dock händer det i stort sett aldrig att det blir så länge utan kanske 1/2-1 timme när jag är och handlar.

Jag stänger så de bara kan vara i köket + sovrummet, slår på radion och går... Inga problem.

De brukar vara ensamma runt 2-5 timmar, 1-4 gånger i veckan. Råkar vi båda jobba samma pass (8-16) så tar vi varsin hund med till jobbet. alt att vi hämtar varsin hund till lunch.

Någon enstaka gång har den äldre hunden fått vara hemma själv i 8 timmar, men det är ytterst sällan och kan räknas på 2-3 gånger på 2 1/2 år.

Kul att höra!! Sover de när ni inte e hemma?

Min är 10,5 mån och hon är ensam ibland runt 3-4 timmar i sträck. Jag stänger till badrummet så hon inte går och rotar och äter bomull där.. hon brukar ligga på sängen eller i soffan och sova. Ibland sitter hon och tittar ut genom fönstrena när man kommer hem, ser skitroligt ut. :D

Våran tik på 4år stänger vi in i tvättstugan när vi inte är hemma.
Där har hon sin korg, leksaker och vatten. Hon älskar att ligga där, och det känns skönt att kunna lämna henne med gott samvete :)

Hur skall man veta det? Har någon videoövervakning?:angel:;):D

Mina hundar är hos mamma, ensama i ca 4 timmar 3 ggr veckan. Det går fint, dom pysslar med lite allt möjligt tror jag, iaf ser det så ut när man kommer hem:rofl:

Min är med på jobbet + att jag har Ambras ena talliban som dagbarn. Dom är sällan ensamma mer än en liten stund. Tallibanen hade en period då hon tuggade på allt inom synhåll, då var det snabba ärenden som gällde.

Vad tycker ni om att lämna en 2 månader gammal valp hemma med en annan vuxen hund i flera timmar och sen släppa ut dom för en kissrunda, sen slänga in dom för att gå igen och vara borta i flera timmar igen?

Detta gäller även när valpen är helt ensam, ägaren lämnar den sovandes och går ut med den ibland och lämnar den igen i flera timmar själv. Hunden är pigg och glad och väldigt framåt och orädd när den kommer ut och hälsar på oss, verkar inte ta skada av detta sätt ialla fall.

Jag måste skämma bort min jycke då han sällan blir lämnad hemma, han följer med oss nästan överallt.

Det är alltid någon hemma hos oss. Så hunden är aldrig ensam, eller jo, ibland någon gång i ca 1-2timmar.

Jag ser till att hundarna är inne i lägenheten, sen stänger jag dörren, låser och går dit jag ska. De är sällan hemma mer än 2-3 timmar, men om det skulle bli en längre stund så ger jag en knorr eller liknande som de kan tugga på tills jag eller sambon är tillbaka.

Min hund stänger jag in i sovrummet med kompostgaller för dörrposten. Han behöver mindre utrymme för att inte vanka omkring. Han är inte hemma ensam direkt ofta då jag går hemma. Men ibland händer det att han får ligga 5-6 timmar, då utan problem. Han ligger i sängen där vi lämnade honom :love:

Jag säger "gå i buren" eller "buren" varpå hunden knallar in i sin rymliga bur och lägger sig, jag stänger den och sen går jag hemifrån.
Hon brukar få vara själv 2-3 timmar max och inte varje dag.

Vår hund lämnas inte längre än 3-5 timmar.. Och han har tillträde till hela huset.. Han går upp på övervåningen och sover när vi åkt...

I början testade han att rafsa på dörren när vi lämnade honom.. Knetade runt och var rastlös.. Men vi tränade honom, lämnade honom korta stunder som sedan fick bli längre.. Och det funkar jätte bra..

Våran hund är ensam hemma kanske 2 ggr i månaden, och då handlar det om någon timme, i ytterst få fall max 3. Blir det bara en sväng vi är borta så gör vi inget speciellt, men om han ska vara ensam ett par timmar så brukar vi lägga ut godis som han får leta, också brukar han få lyssna på alla vi barn i bullerbyn.. :rofl:

Ser till att vovven är välmotionerad och kommit ner i varv, lämnas nästan aldrig ensam dock.

Hon har hela huset att röra sig på, men hon sover faktiskt hela tiden (oavsett hur länge ) ute i hallen..
Förutom när hon går till köket för att dricka vatten!

Ja, konstigt nog.. :) Om vi slår på radion eller lämnar tv:n på, så gör han alltid något sattyg i ren protest, men om han får lyssna på Bullerbyn så lägger han sig och sover.. :rofl:

Min hund är hemma hela dagarna och blir rastad av en dogwalker runt lunch. Hon sover när hon är själv. Har henne instängd i köket med en grind för dörren. Två innekatter som "sällskap".

På morgonen rastar jag henne det sista jag gör, serverar frukosten och går. Hon har alltid bråttom in till maten... :D Hon har tuggben och sånt men tuggar inte alls när hon är själv. Vet inte varför. Får hon ett smaskigt grisöra innan jag går så ligger det kvar på golvet när jag kommer hem. Det första hon gör då är att hälsa lite snabbt på mig och sedan smaskar hon i sig det på 1,78 minuter.
Någon som har nån teori om detta? Hon är lugn och sover hela tiden. Pigg, glad och utvilad på kvällen.

När dogwalkern lämnar av henne igen efter promenaden kelar hon i 10min så hunden varvar ner och sen kastar hon ut lite godis på golvet innan hon går.

Tillfällig lösning, väntar på dagisplats och har haft det så här i ca 2 månader nu.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka